معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

مدرسه کانون اصلی تحولات و توسعه کشور است/ باید فکر و رفتارمان را نسبت به آموزش و پرورش اصلاح کنیم

جهانگیری گفت: باید فکر و رفتارمان را نسبت به آموزش و پرورش از نظر عملی و نظری اصلاح کنیم.

مدرسه کانون اصلی تحولات و توسعه کشور است/ باید فکر و رفتارمان را نسبت به آموزش و پرورش اصلاح کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در افتتاح همزمان ۲ هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی که صبح امروز در شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران از منظر سرانه آموزشی نیازمند بیشترین فضای آموزشی است اظهار کرد: امسال کار بزرگی برای افتتاح حدود ۲ هزار کلاس درس داشتیم و امیدوارم این روند رو به رشد برای سال‌های آتی هم ادامه داشته باشد چراکه خدمت به آموزش و پرورش جزء ماندگار‌ترین خدمات است.

او ادامه داد: مردم ایران در سنت کار خیر پیشقدم بودند و همواره در طول تاریخ کار‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف داشتند، خیرین به خوبی تشخیص می‌دهند که بیشترین نیاز کجاست و در همان عرصه اقدام می‌کنند و اکنون مدرسه کانون اصلی تحولات و توسعه کشور است.

جهانگیری بیان کرد: در توسعه کشور هیچ سرمایه گذاری بهتر از آموزش و پرورش نیست و هزینه کردن در این عرصه جز اصلی‌ترین اقدامات است، باید فکر و رفتارمان را نسبت به آموزش و پرورش از نظر عملی و نظری اصلاح کنیم.


بیشتر بخوانید: وعده تحویل ۲۵ هزار کلاس درس در سال ۹۹/ اختصاص ۴۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی


معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کشور‌هایی که در گذشته شرایط ما را داشتند بیش از آنکه به کارخانه‌ها توجه کنند، مدارس را مورد توجه قرار دادند، بنابراین گام‌های اولیه توسعه باید از آموزش و پرورش شروع شود، البته رسیدگی به مسائل این دستگاه فقط از عهده دولت به تنهایی ساخته نیست و کاری فراتر است، همه مردم و اقشار باید در صحنه حضور یابند و به ما کمک کنند.

جهانگیری بیان کرد: در شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها شروع کردند، فضاسازی‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای مردم می‌خواهند بدانند کشور چطور از این شرایط عبور می‌کند و باید بدانیم ایران به جهت جغرافیایی و توانمندی سیاسی پتانسیل بالایی دارد.

او ادامه داد: در کمتر از دو سال ملت ایران از جنگ اقتصادی آمریکا سرافرازانه بیرون آمد، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند فشار‌هایی که وارد می‌کنند ایران را از بین می‌برند، اما خوشبختانه موفق بودیم، سال گذشته ۷ هزار کلای درس و امسال ۱۰ هزار کلاس درس را افتتاح کردیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر هفته گذشته خود به خراسان جنوبی گفت: در این سفر یک مدرسه شبانه روزی در مدتی کوتاه کلنگ زنی کردیم و اراده مردم برای ساختن کشور ارزشمند بود.

جهانگیری تصریح کرد: امیدواریم همگی عزم جدی داشته باشیم که بتوانیم کشور را از مشکلات عبور داده و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهیم؛ راهکار‌های مختلفی مانند ۵۶ قانون بودجه برای تامین بودجه مورد‌ی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اجرایی کنیم تا ۴۰ هزار واحد آموزشی نیمه تمام هرچه سریعتر کامل شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با این راهکار‌ها هرچه زودتر بتوانیم مدارس ایمن را برای فرزندان این میهن مقاوم سازی کنیم، به ویژه آنکه خیرین هم بسیار همراه بودند.

جهانگیری درباره شهرستان دماوند گفت: باید دمناوندی‌ها بیش از سایرین نسبت به تصرف تهرانی‌ها برای ویلایی سازی مقاومت کنند، مخالف ویلاسازیب نیستیم، اما تصرف اراضی کشاورزی خلاف قانون را مخالفیم.

او ادامه داد: فساد اقتصادی در دو زمینه پول و زمین بیشتر اتفاق می‌افتند و باید حساسیت در بالاترین سطح باشد تا در آن دخل و تصرف غیرقانونی اتفاق نیفتد، در اراضی شمالی کشور که زمین‌های حاصلخیزی دارد، باید توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم در زمینه جاده‌سازی هرچه زودتر به نتیجه برسیم و به پیمانکاران وعده می‌دهیم که کار خود را انجام دهید تاکنون دولت ایران پول کسی را نخورده است، دولت خوش حسابی داریم، ممکن است زمان آن دیر شود، اما از بین نمی‌رود.

انتهای پیام/

هیچ سرمایه گذاری بهتر از آموزش و پرورش نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار