در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس در باغ موزه

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس در باغ موزه را به تصویب رساندند.

احداث موزه دفاع مقدس تهران در باغ موزهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران در باغ موزه در دستور کار یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در سخنانی، گفت: باید به این نکته توجه کنیم که به تهران ادای دین نشده و پایتختی که ۴ دوره موشک باران داشت و نزدیک به ۲۰ هزار شهید دارد، باید اقدامی موثرتر برای گرامیداشت یاد آن‌ها انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که اقدام‌های حوزه دفاع مقدس بیشتر شکل سخت‌افزاری دارد، گفت: باید کمی هم به موضوع نرم‌افزار دفاع مقدس نگاه کنیم و به عقیده من هفته دفاع مقدس فرصتی خوب است تا طرح احداث موزه دفاع مقدس به تصویب برسد.

پس از اظهار نظر احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در انتقاد از این طرح، گفت: با اصل ایجاد باغ موزه موافقم، اما با احداث و بارگذاری آن در اراضی عباس‌آباد مخالفم، زیرا بارگذاری در اراضی عباس‌آباد موجب می‌شود نهاد‌ها و اشخاص دیگری نیز در این منطقه بازگذاری کنند و همین امر موجب می‌شود تا با تراکم ساخت و ساز در اراضی عباس‌آباد مواجه شویم.

پس از مخالفت سالاری آرش حسینی میلانی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با تصویب این طرح، گفت: دلیل اصرار دوستان به ارائه این طرح این است که ما در پایتخت خلأ جدی در پرداختن به موضوع دفاع مقدس داریم و امروز به دلیل شرایط بازشناسی نیاز به این هویت داریم و بر همین اساس با فوریت در صحن شورای شهر تهران مطرح شده است.

پس از موافقت میلانی مرتضی الویری عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح در جمله‌ای کوتاه، گفت: به عقیده من این طرح فوریت ندارد و اگر امروز وارد دستور نشود، ۱۰ روز دیگر می‌تواند وارد شود.

پس از مخالفت الویری، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در موافقت با فوریت این طرح، گفت: ما در هفته دفاع مقدس این طرح را امضاء کردیم تا شورای شهر تهران در هفته دفاع مقدس اقدامی در این مسیر انجام دهد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، طرح یک فوریتی الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران در باغ موزه در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رأی موافق آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار