واعظی:

بستر‌های لازم برای پیاده روی اربعین فراهم شده است/ ثبت نام بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مرز مهران و ۱۱۰ هزار نفر از شلمچه به خاک عراق تردد کردند.

۲۱۰ هزار نفر از مرز‌های مهران و شلمچه به خاک عراق تردد کردندبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از سه مرز غربی کشور، گفت: در این بازدید‌ها با مردم و مسئولان صحبت شد و مشکلات را بررسی کردیم. خوشبختانه تمام مسئولیت‌هایی که مرتبط به ایران است، به خوبی انجام شده است. امسال بیش از سه برابر نسبت به سال قبل از مرز خارج شدند.

واعظی با بیان اینکه سال قبل حدود ۵۵ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مرز ایران به خاک عراق تردد کردند. همچنین سال قبل از مرز شلمچه حدود ۳۰ هزار نفر از کشور خارج شدند؛ اما امروز بیش از ۱۱۰ هزار نفر از این مرز به کشور عراق عزیمت کردند.

او با اشاره به ضرورت آمادگی بالا برای کنترل و هدایت حجم تردد از جمعیت برای خروج از کشور، گفت: خوشبختانه بستر‌های لازم برای مدیریت این حجم از سفر برای حضور در پیاده روی اربعین فراهم شده است؛ چرا که از ماه‌های قبل مسئولان استانی و ملی در کنار نهاد‌هایی همچون نیروی انتظامی، شرایط را به خوبی مهیا کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیا اینکه بخش مهمی از این مدیریت را باید به نام مردم در استان‌های مرزی نوشت، گفت: مردم عزیز با افتخار و انگیزه مضاعفی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

واعظی درباره مشکلات مرز‌ها اظهار کرد: متاسفانه برخی از زائران در مسیر بازگشت از عراق به ایران با مشکل حمل و نقل بودند، چرا‌که طرف عراقی امکانات مناسبی را در حوزه حمل و نقل برای زائران در نظر نگرفته است؛ همچنین زائرانی که از مرز چذابه و شلمچه عبور کرده بودند، ساعت‌ها در خاک عراق منتظر اتوبوس، مینی بوس یا اتومبیل بودند.

او درباره خدمات رسانی در مرز‌های ایران گفت: در حال حاضر هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم حجم جمعیت بیشتر می‌شود. اکنون نزدیک به سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و در ۷۲ ساعت گذشته، تعداد ثبت نام در این سامانه افزایش یافته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: خدمات‌رسانی ایران به خوبی در حال انجام است، اما نمی‌توانیم به دولت عراق دستور خدمت‌رسانی بهتر به ایرانیان را داشته باشند، چرا که این کشور ظرفیت خدمت‌رسانی به چنین جمعیتی را ندارد.

او درباره برنامه‌های ایران برای رفع مشکلات موجود، گفت: قصد داریم که از دولت عراق اجازه تردد ۱۵۰ اتوبوس یا مینی بوس از مرز چذابه عبور را بگیریم تا در عراق به زائران ایرانی خدمت رسانی کند؛ تاکنون وزارت خارجه و وزارت کشور در تلاش بودند این مهم را انجام دهند، اما هنوز طرف عراق این اجازه را نداده است؛ زیرا آن‌ها اصول و قوانینی دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را نسبت به انجام این کار مجبور کنیم، با‌ای حال تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات زائران انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
واقعیت بگوید 20روزگذ رنامه ثبت نام کردم نیامد
آخرین اخبار