رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مطرح کرد؛

هم‌اندیشی با خیریه‌های موثر بین‌المللی در خصوص مقابله با تحریم‌ها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت:در اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین با خیریه‌های موثر بین‌المللی در خصوص مقابله با تحریم‌ها هم‌اندیشی می‌کنیم.

*هم‌اندیشی با خیریه‌های موثر بین‌المللی در خصوص مقابله با تحریم‌ها*محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت شبکه‌سازی موسسات خیریه در حوزه داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: خیریه آبشار عاطفه‌ها به عنوان یکی از موسسات خیریه بزرگ کشور در حالی متولی برگزاری اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین شده است که این اقدام از دو منظر قابل توجه است. اول اینکه برخلاف سایر نشست‌ها، یک ارگان دولتی برگزار کننده نیست و این ابتکار عمل وجود داشته تا یک موسسه مردم نهاد در این حوزه وارد شود و دوم اینکه این موسسه توانسته با شبکه‌سازی در داخل کشور و همکاری با موسسات خیریه بین‌المللی یک حرکت جدیدی را در حوزه نیکوکاری آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان داوطلبان هلال‌احمر به عنوان همکار بخش علمی این نشست بین‌المللی همکاری خواهد داشت، گفت: هدف از برگزاری یک نشست بین‌المللی در تهران، صرف حضور افراد نیست بلکه باید بتوانیم در این نشست، یک بهره‌مندی دو سویه را هم برای موسسات داخلی و هم برای مهمانان خارجی حاضر در نشست فراهم کنیم.

نصیری ادامه داد: در همین راستا، سه محور علمی در همایش پیگیری می‌شود که عبارتند از اول معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسات مردم نهاد ایرانی، دوم، شبکه‌سازی در زمینه تعامل و همکاری خیریه‌های ایرانی و بین‌المللی و سوم، تعامل و همکاری مشترک خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد نیکوکاری در شرایط تحریم که البته این موضوع سوم، به نوعی مهمترین موضوع مورد بحث نشست هم خواهد بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: تحریم را نباید یک موضوع سیاسی تلقی کرد، زیرا بیشترین کسانی که در نتیجه تحریم دچار مشکل و آسیب می‌شوند، ایتام و اقشار آسیب‌پذیری هستند که تمام هستی‌شان مورد هجمه قرار می‌گیرد و چهره‌های خیر و نیکوکار موثر در حوزه بین‌الملل می‌توانند این صدای مظلومیت را به گوش حاکمانشان برسانند.

نصیری یکی دیگر از اقدامات سازمان داوطلبان را شناسایی، ارزیابی، معرفی و دعوت از چهره‌ها و موسسات موثر بین‌المللی برای حضور در نشست تهران عنوان کرد و گفت: خیریه‌ها مهم و موسسات مردم‌نهاد موثری در فضای بین‌المللی مشغول فعالیتند که برخی از آن‌ها در عمده کشور‌های دنیا دارای شعبه و دفتر هستند؛ حضور این موسسات در نشست تهران، علاوه بر غنی‌تر شدن نشست، زمینه برای انتقال تجربیات را نیز فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم موسسات ایرانی، باید زمینه ارتباط و فعالیت بیشتری در فضای بین‌الملل فراهم شود تا بتوان به اقدامات موثری دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: پیوندی: ارتباط جمعیت هلال احمر با خیریه‌ها باید گسترده‌تر شود


نصیری همچنین بر لزوم تداوم برگزاری نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین تاکید کرد و گفت: نباید تنها به یک نشست بسنده کرد و به نظر می‌رسد که کار اصلی از فردای این نشست با پیگیری بیانیه پایانی آن آغاز خواهد شد تا حرکت آغاز شده، به یک سرانجام خوبی برسد.

ذکر این نکته ضروری است که اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین قرار است با شعار «خیر جمعی، بهبود کیفیت زندگی» به همت سازمانِ مردم‌نهاد بین‌المللیِ خیریه آبشار عاطفه‌ها و با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه امسال در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار