مقام سابق آمریکایی: تصمیم ترامپ درباره سوریه، هدیه ارزشمندی به ایران است!

فرستاده سابق رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی از تصمیم اخیر ترامپ برای عقب‌نشینی از شمال سوریه به شدت انتقاد کرد و مدعی شد این تصمیم هدیه‌ای به ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «برت مک گورک» فرستاده سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی از تصمیم اخیر ترامپ برای عقب نشینی از شمال سوریه به شدت انتقاد کرد و آن را هدیه ای ارزشمند به روسیه و ایران خواند!

مک گورک مدعی شد: ترامپ با تصمیم خود پس از گفت و گو با اردوغان، برای عقب نشینی از شمال سوریه، هدیه ارزشمندی را به ایران، روسیه و داعش داده است.

این مقام سابق در حالی این اظهارات را بیان کرد که ایران و روسیه با اجازه دولت سوریه اقدام به ارائه مشاوره نظامی و مبارزه با تروریسم در این کشور کرده‌اند، اما دولت آمریکا و ترکیه بدون اجازه دمشق همواره حاکمیت سوریه را نقض کرده‌اند.

او در ادامه افزود: در جوهره سیاست های خارجی آمریکا در تمامی زمینه ها، اشکالی مداوم وجود دارد.

این مقام سابق آمریکایی در ادامه اعلام کرد: ترکیه هیچ تمایل، قصد و یا قدرتی برای اداره 60 هزار زندانی از عناصر داعش در اردوگاه الهول ندارد. اعتقاد به اینکه ترکیه قادر است بازداشت شدگان داعش را در اردوگاه الهول اداره کند، قماری جسورانه در حق امنیت ملی ماست.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که امروز رسانه ها اعلام کردند نیروهای نظامی آمریکا خروج خود از مناطق مرزی سوریه با ترکیه را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
هی برت مک گورک: اگر خیلی نگران هستید هدیه را باز نکرده بازپس بفرستیم............در ثانی همیشه ایالات متحده آمریکا به چاههای نفت و گاز منطقه تمرکز دارد نه اینکه نگران کشتار مادران و اطفال بیگناه آنان در این منطقه باشند حتی گرچه مانند مادران و اطفال بیگناه و معصوم یمنی تحت محاصره شدید غذائی و داروئی و آب آشامیدنی باشند حقوق بشرآمریکا=نفت و گاز مجانی و رایگان...... حتی دراین کشتارها و قتل و غارت ها با سناریوهای مرگبار نوشته شده و نانوشته با هزار خدعه کاری کرده اید که مسلمانان با دستان خودشان مسلمانان را میکشند و به خاک و خون میکشند بدون اینکه یک آمریکائی آسیب ببیند و همیشه نظاره گر اوضاع هستید و تا شرایط آماده میشود برای غارت مانند کرکس بر سر آن کشور و ملتش فرود میآئید....مانند: کشور لیبی سودان - سومالی- افغانستان - پاکستان......نمونه داغ و ناب آن در منطقه خاورمیانه کشور یمن.........
بنابراین هیچ هدیه ای به ایران یا کشوری که آن را ترک کرده اید نداده اید..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
امریکا قصر خروج از سوریه را ندارد . فقط میخواهد هزینه های مالی ادامه جنگ در سوریه را به ترکیه منتقل کند . و گرنه امریکا خاک سوریه را برای جایگزینی سوری ها ترک نکرده .
آخرین اخبار