عظیم ترین سریال تلویزیونی ایران در چه مرحله ای است؟ + فیلم

عظمت و پیچیدگی‌های ساخت سریال «سلمان فارسی» در مقایسه با «مختارنامه» 3 برابر است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از جمله تولیدات الف ویژه تلویزیون به شمار می‌آید که در ۴۰ قسمت قرار است در بستر داستان زندگی «سلمان فارسی» به سه دوره تاریخ ایران بپردازد که از آن جمله می‌توان به بیزانس و اسلام، دو بخش کودکی و رحلت پیامبر اسلام و بازگشت سلمان به مدائن اشاره کرد.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:  روایت رهبرانقلاب از سه خصوصیت برجسته سلمان فارسی +فیلم

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت ساخت سریال سلمان فارسی + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
شماروبه خداسوگند میدهم یکمرتبه هم فیلمی ازرشادتهای سرداران ایرانی وازبزرگی پادشاهان نیکنام ایران که حتی درقران ازان نامبرده بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ان شاءالله که این اثر به نحو احسن ساخته شود.
اولاً که جناب سلمان فارسی که به حقّ سلمان محمدی بودند، از مفاخر ایرانی و اسلامی و به بیان بهتر از افتخارات جامعه بشری و جهانی بوده اند .
ثانیاً روح و جان یک انسان‌ آزاده و حق جو که با این معارف ناب حقیقتاً زنده شده است، مرز نمی‌شناسد و برای رسیدن به حقیقت و معنویت از جات خودش هم می‌گذرد تا به وصال برسد‌.
متشکرم از درج پیام بنده کمترین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
فیلم پادشاهان بزرگ تاریخ مثل داریوش بزرگ خشایارشاه کوروش بزرگ بسازن
Iran (Islamic Republic of)
حکیم
۱۲:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چقدر جالب واقعا چه پیوندی از قدیم بین ایران و عراق بوده مرزها بارها جابجا شده خدا رو شکر که الان دیگه مرز از زمین گذشته و به دل ها رسیده کاش قبلا اینو میدونستم تا توفیق زیارت این بزرگوار رو داشته باشم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا حسین ع .
سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ : از قبر مطهر حضرت سلمان فارسی س یار صدیق رسول الله ص غافل نشوید در کشور عراق قرار دارد و بسیار غریب هستند ایشان حتما زائران سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و اللخصوص ملت مومن جمهوری اسلامی ایران به زیارت یار صدیق رسول الله ص هم بروند .
مدائن (شهرها)، مجموعه‌ای از هفت شهر نزدیک به یکدیگر بوده که میان آنها، «تیسفون»، از همه مهم‌تر به‌شمار می‌آمده است. اشکانیان پس از تصرف عراق در سال 141 پیش از میلاد، به ساختن این شهر اقدام نمودند. در اواخر دوره ساسانی، انوشیروان، مدائن را پایتخت خود قرار داد و در آن، کاخ معروف خود را بنا کرد.

این شهر در صدر اسلام، همچنان شهر مهمی بود. اما به تدریج، اهمیت خود را از دست داد و به روستا یا شهر کوچکی، تبدیل شد. امروزه این شهر در حدود چهل کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع است و با توجه به اینکه مرقد سلمان فارسی در آن قرار دارد، به «سلمان پاک» شناخته می‌شود.

مهم‌ترین اثر باستانی به‌جا مانده در مدائن، بنای معروف به «ایوان مدائن» است که بقایای کاخ عظیم انوشیروان، پادشاه ساسانی، به‌شمار می‌آید و امروزه بیشتر بخش‌های آن، از بین رفته است. در منابع تاریخی دوره اسلامی، از این کاخ به نام‌های طاق کسری، ایوان کسری و قصر ابیض (قصر سفید) نیز یاد شده است. این ایوان با ارتفاع 31 متر، از آثار برجسته معماری اسلامی، از دوره پیش از اسلام و از طاق‌های بزرگ شناخته شده در جهان باستان، به‌شمار می‌آید . زیارتتان قبول حضرت حق جل جلاله . والسلام و صلوات التماس دعا .
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سراسر تحریف و دروغ خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
علم غیب داری؟ حالا چون شاید باب میل شما نباشه ، یعنی دروغه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خواهشمندم اینطور نفرمایید و تهمت نزنید.


متشکرم از درج پیام بنده کمترین.
آخرین اخبار