بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعالیت دارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور فعال است که بیشترین کانون‌های آن در استان اصفهان قرار دارد.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از اجرای نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آران و بیدگل در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: این کانون‌ها در ۶ عرصه کلی با بیش از ۷۰ موضوع ذیل آن در سراسر کشور فعالیت دارد که عرصه و موضوعات فعالیت در سایت بچه‌های مسجد قابل بازبینی و مطالعه است.

او، هنر؛ بویژه نمایش را یکی فعالیت‌های شاخص فرهنگی هنری کانون‌ها در عرصه هنر تاکیدکرد و افزود: پردازش به نمایش امروز در عصر حاضر یک ضرورت قابل پرداخت است که خوشبختانه بعضی کانون‌ها در این زمینه بسیار فعال هستند و کار‌های فاخری را رائه می‌کنند.

به گفته او، کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) شهرستان آران و بیدگل یکی از این کانون‌های ارزشمند و فعال در این حوزه است که چندسالی است به صورت متمرکز در حوزه نمایش فاخر از جمله در سال گذشته اجرای «نمایش بانوی بی نشان» و امسال «نمایش آیینی حبیب حرم» را کار می‌کند.

 

نمایش آیینی حبیب حرم یک اثر بسیار فاخر، ارزشمند و ارزش محور فرهنگی هنری است

 
 
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، این نمایش را یک اثر بسیار فاخر و ارزشمند به لحاظ معرفی شخصیت حبیب بن مظاهر از اصحاب رسول خدا و یاران خاص امام حسین (ع) و بحث ارزش محور دانست و گفت: بسیاری فکر می‌کنند که در ماه محرم و صفر نمایش تعطیل است، اما این طور نیست بلکه هنر مانا و ارزشی حتی در این ماه فعال، قابل اجرا و نمایش است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، تصریح کرد: هنری ارزشمند و مانا است که بتواند در همه عرصه‌ها همراهی کند مثل همین کار «نمایش آیینی حبیب حرم» که در آن نگاه نو با تلفیقی از جلوه صوتی کار مداحی و جلوه بصری نمایش دیده شد.

او، با تقدیر از همه عوامل تلاشگراجرایی تولید این نمایش که حتی فرصت زیادی برای تولید آن از نظر زمانی نداشتند گفت: برای بعضی از نمایش‌های ما اعتبارات ویژه خیلی هزینه می‌شود، اما این کار با وجود اینکه اعتبار ویژه‌ای نداشته است کاری بسیار عالی، فاخر و حتی در سطح اکران ملی و بین الملی با ویژگی‌های مطلوب در حمایت خودجوش مادی و معنوی مردمی و خیرین، نور، صدا، طراحی دکور، صحنه و اجرای بازیگران است.

به گفته او، میزان اختصاص اعتبار به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز بر اساس همین عملکرد‌های مطلوب و فعال ثبت شده آن‌ها در سامانه است.
 


استان اصفهان دارای بیشترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پایان، با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای بیشترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است گفت: رتبه دوم و سوم بیشترین کانون بعد از استان اصفهان به ترتیب در استانی خراسان رضوی و فارس است.

شایان ذکر است: حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای بازدید از نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم به شهرستان آران و بیدگل سفرکرده بود که ضمن تماشای این نمایش تقدیر خود را از عوامل اجرایی آن و زحمات آن‌ها اعلام کرد.

نمایش بزرگ آیینی حبیب حرم به کارگردانی علی مفرد کویری یکی از هنرمندان صاحب سبک در حوزه نمایش‌های آیینی، نویسندگی حمزه نجاتی با همکاری نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان آران و بیدگل و مشارکت خیرین از ۸ تا ۱۴ مهر در حال اجرا است.

این نمایش برشی از زندگی حبیب بن مظاهر اسدی صحابی رسول خدا و یار عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا است که در بازه زمانی سه ماهه با حداقل زمان و امکانات در هماهنگی انجام شده تیمی با سایر دستگاه‌ها تمرین و ساخته شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.