اوضاع امنیتی شهرهای عراق تحت کنترل نیرو‌های عراقی

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد اوضاع امنیتی در بغداد، استان بصره و سایر استان‌های این کشور تحت کنترل کامل قرار داشته و امنیت راه‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی تأمین شده است.

اوضاع امنیتی شهرهای عراق تحت کنترل نیرو‌های عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یحیی رسول، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد اوضاع امنیتی در بغداد و سایر استان‌های این کشور تحت کنترل کامل قرار دارد و ممنوعیت آمد و شد برقرار است.

یحیی رسول افزود: «وزیر دفاع دستور داده است امنیت تاسیسات دولتی، زیربنایی و اماکن دیپلماتیک به طور کامل حفظ شود.»

وی تاکید کرد که با قدرت به هرگونه تلاش برای نفوذ و سوء استفاده از تظاهرات به قصد انجام اعمال خرابکارانه پاسخ داده خواهد شد.

خبرنگار میدانی خبرگزاری واع گزارش داد که نیرو‌های امنیتی در استان بصره، بر اوضاع امنیتی سیطره دارند و امنیت راه‌های منتهی به ساختمان‌های دولتی را تأمین کرده‌اند.

فرماندهی عملیات استان بصره نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که اوضاع امنیتی در بیشتر این استان پایدار است و جای نگرانی نیست.

خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد نمایندگان معترضان درخواست نخست‌وزیر این کشور مبنی بر بررسی خواسته‌های مشروع خود را پذیرفته اند.

این خبرگزاری گزارش داد دفتر نخست‌وزیری عراق تماس‌های متعددی در این خصوص داشته و ان‌شاءالله مسئله ختم به خیر خواهد شد.

این خبرگزاری افزود، این تماس‌ها پس از اختصاص شماره‌های ویژه برای تماس معترضان انجام گرفته و دفتر نخست‌وزیری به طور مستمر در این خصوص در تلاش است.

مبارزه با فساد، بهبود خدمات‌رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است که از روز سه‌شنبه به خیابان‌ها آمده‌اند. برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسد مساله اصلی آنها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب است، تلاش کرده‌اند تظاهرات را به خشونت بکشند. درباره کشته‌های اعتراضات اخیر آمارهای مختلفی منتشر شده، برخی منابع تعداد کشته‌شدگان را ۲۷ نفر اعلام کرده‌اند.

شورای عالی مبارزه با فساد عراق با حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور هزار کارمند عراقی را به علت فساد و تضییع اموال عمومی برکنار کرد.

همچنین نخست‌وزیری عراق اعلام کرد گفت‌وگو با معترضان در این کشور را آغاز کرده و قرار است خواسته‌های مشروع آن‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار