اعطای مشوق به سرمایه گذاران مجتمع‌های ساماندهی مشاغل ناسازگار

مشوق‌های مختلفی به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث مجتمع‌های ساماندهی مشاغل ناسازگار با حوزه شهری اعطا شده است.

اعطای مشوق به سرمایه گذاران مجتمع‌های ساماندهی مشاغل ناسازگاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد، گفت: طی یک سال و نیم گذشته، موضوع تسریع در روند احداث مجتمع‌های ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت و از این رو مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شد.

او با اشاره به صدور مصوبه بخشش سهم و سرانه شهرداری به سرمایه گذار از محل تغییر کاربری‌های اراضی، تصریح کرد: در صورتی که صاحبان مشاغل نتوانند تضامین تسهیلات را تامین کنند، این تضامین می‌تواند توسط شرکت‌های تعاونی مربوط به این مشاغل تامین شود.

حاجیان شهری با تاکید بر جایگزینی نامگذاری مشاغل مزاحم، افزود: این مشاغل به خودی خود مزاحم نیستند، بلکه با حوزه شهری ناسازگارند. این در حالیست که خدمات خوبی به شهروندان ارائه می‌کنند. پس خوب است عنوان مشاغل مزاحم به «مشاغل ناسازگار با حوزه شهری» تغییر یافته تا بار معنایی بهتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی  مشهد گفت:  بر اساس آئین نامه هیئت وزیران و با توجه به اهمیت مسئله زیست پذیری شهر، لزوم جابه جایی و ساماندهی این دست از مشاغل در جایی که حداقل آسیب‌ها را به همراه داشته باشد، ضروری می‌نماید.

او با بیان اینکه احداث ۲ مرکز خدمات خودرویی سامان خودرو اوج و خدمات خودرویی و صنعتی فجر بیش از ۶ سال به طول انجامیده، تصریح کرد: این در حالی است که عمده افراد فعال در این مشاغل توان مالی بالایی ندارند و واگذاری عملیات ساخت این مراکز به بخش خصوصی سبب طولانی ترشدن فرآیند انجام کار و تامین منابع مالی پروژه شده بود.

حاجیان شهری ادامه داد: با افتتاح این دو مرکز، ۹۰۰ شغل ناسازگار با محیط شهری در این دو مجتمع ساماندهی خواهند شد که در مرحله اول ۶۰۰ واحد واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ شغل در مشهد باید ساماندهی شوند و ساخت مجتمع‌های ساماندهی برای این مشاغل در دستور کار است.

انتهای پیام// ز.م
 

احداث مجتمع‌های ساماندهی مشاغل ناسازگار با حوزه شهری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.