هوشمندی پلیس در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: هوشمندی پلیس در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان گیلان با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد.

او در این نشست با بیان اینکه هفته ناجا فرصتی برای گفت و گوی بیشتر با جامعه فرهیخته استان به خصوص فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی است گفت: همزمانی هفته ناجا با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سبب خواهد شد تا محتوای برنامه‌های این هفته با بهره‌مندی از فضای معنوی به اجرا درآید.

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تشریح برنامه‌ها و مراسم هفته نیروی انتظامی با اعلام شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" افزود: هوشمندی پلیس در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

سردار محمدرضا اسحاقی با اعلام اینکه تغییر رویکرد مجرمان، پلیس را برآن می‌دارد تا هوشمندانه‌تر از قبل در برخورد با جرائم مشهود عمل کند گفت: بیش از ۹۰ درصد فعالیت پلیس امروز، خدمات رسانی انتظامی به مردم است.

او در ادامه اهم برنامه‌های هفته ناجا را تشریح کرده و تصریح کرد: ۶۰۰ کلاس آموزشی به منظور آگاه‌سازی شهروندان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه قلم خبرنگاران می‌تواند نقش بزرگی در حفظ و گسترش انضباط و قابلیت‌های اجتماعی داشته باشد خاطرنشان کرد: قانون‌پذیری مردم گیلان از سطح بسیار بالایی برخوردار است.

اسحاقی با تاکید بر اینکه متولیان امر باید در جهت‌دهی و ارتقای ظرفیت قانون‌پذیری مردم گام‌های بلندی بردارند اذعان داشت: سطح بالای قانون‌پذیری و وجود فرهیختگان بسیار در جامعه، فضایی مبتنی بر عقلانیت و دانش را در گیلان به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد تصادفات در استان گیلان را عامل انسانی به خود اختصاص داده است تصریح کرد: اگر در زمینه زیرساخت‌های ترافیکی و رفتار‌های شهروندان برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام پذیرد شاهد افول قابل توجه آمار تصادفات خواهیم بود.

این مقام انتظامی از شناسایی و انهدام ۱۲ باند کلاهبرداری در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان داشت: هزار و ۵۸ فقره پرونده کلاهبرداری در شش ماه اول سال جاری کشف و عملیاتی و ۴ باند شرکت‌های هرمی شناسایی و ۴۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه سرقت‌های خشن در گیلان کنترل شده است گفت: سرقت‌های به عنف و قتل‌های اتفاق افتاده صد در صد کشف شده است.

او با تاکید بر این که پلیس‌گیلان رتبه اول کشف جرائم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات و همچنین کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و کاهش ۹ درصدی مجروحان در حوزه درون شهری هستیم.

سردار محمدرضا اسحاقی تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماه ابتدایی سال جاری را تعداد ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ مورد اعلام کرد و افزود: قریب ۵۰ درصد این تماس‌ها ارشادی بوده و ۲۹۳ هزار و ۲۵۴ فقره پرونده تشکیل و عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه در شش ماه اخیر در موضوع تماس با سامانه رسیدگی به شکایات مردمی شاهد کاهش ۳ درصد شکایت از ماموران هستیم اضافه کرد: در این مدت انتقاد از پلیس کاهش ۱۳ درصدی و تقدیر از پلیس افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/آ

نشست خبری هفته ناجا برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.