بازدید ۲۵۴ هزار و ۱۷۳ نفر گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آران‌وبیدگل

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌‍وبیدگل گفت: ۲۵۴ هزار و ۱۷۳ نفر گردشگر از ابتدای سال تا کنون از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آران‌وبیدگل دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجید نوری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌‍وبیدگل گفت: ۲۵۴ هزار و ۱۷۳ نفر گردشگر از ابتدای سال تا کنون از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آران‌وبیدگل دیدن کردند که تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ۱۸۵ هزار و ۴۸۶ نفر و تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان ۶۰ هزار و ۸۲۸ نفر بود.

مجید نوری با اشاره به اینکه هفت هزار و ۸۵۹ نفر از بازدیدکنندگان اثر‌های تاریخی و طبیعی آران‌وبیدگل نیز گردشگران خارجی بودند افزود: ۳۲ هزارنفردر این مدت در این شهرستان اقامت داشته اندکه نسبت به پار سال ۳۰ درصدافزایش داشته است.

او علت اصلی افزایش میزان اقامت گردشگران را افزایش اقامتگاه‌های مجوزدار زیر نظر میراث فرهنگی دانست و گفت: چهار باب هتل، ۲۰ خانه مسافر، ۶ واحد بوم‌گردی و سه باب اقامتگاه سنتی برای خدمت‌رسانی به گردشگران در این شهرستان وجود دارد که دو برابر رشد داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران‌‍وبیدگل گفت: کویر مرنجاب و سیازگه دارای رتبه نخست جاذبه‌های طبیعی، شهر زیرزمینی نوش‌آباد رتبه نخست جاذبه‌های تاریخی و آستان امام‌زاده محمد هلال (ع) و هاشم بن علی (ع) رتبه نخست جاذبه‌های فرهنگی شهرستان آران و بیدگل هستند.

شهرستان آران‌وبیدگل ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که ۱۴۰ مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

 

افزایش ورود گردشگران به آران و بیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.