برنامه فوتبال برتر؛

مهم‌ترین عامل اشتباهات دروازه بانان لیگ برتر از زبان خودشان/ خاطرات مترجم معروف از اشتباهات در ترجمه صحبت های مربیان

برنامه فوتبال برتر از ساعت ۲۲:۳۳ دوشنبه شب آغاز و در ۲:۲۷ بامداد سه شنبه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه فوتبال برتر امشب (دوشنبه) با بررسی بازی های هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال و همچنین دیدار های جام حذفی از ساعت ۲۲:۳۳ آغاز شد.

تیزر ابتدایی، موضوعاتی مثل بلیت فروشی الکترونیکی و حواشی این هفته فوتبال ایران و ... که در این برنامه بررسی خواهد شد را مشخص کرد.


بیشتر بخوانید: حمایت بازیکنان پرسپولیس از هافبک استقلال/ درآمد بلیت فروشی از شهرآورد ۹۰ مشخص شد


آیتمی درخصوص شغل جالب یکی از داوران فوتبال به نام حمید حاج ملک پخش شد. به مناسبت روز آتشفشان برنامه فوتبال برتر گفت و گویی با این داور ۲۸ ساله و همکارانش در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی شهرستان صومعه سرا انجام داد.

پرگل‌ترین دیدار این هفته لیگ برتر بین تیم‌های ماشین سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر به پایان رسید و این دیدار به عنوان اولین بازی هفته پنجم مورد بررسی قرار گرفت.

در دیداری که شاگردان رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دادند، بابک مرادی مرد شماره ۱۱ تبریزی‌ها به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد.

کارشناسان داوری پنالتی اولِ اعلام شده به سود ماشین سازان در نیمه نخست این دیدار را نادرست دانستند.

به بهانه مشکلی که روز بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در بلیت فروشی این دیدار رخ داد، آیتمی درباره نحوه بلیت فروشی در برخی از کشور‌های اروپایی و مقایسه آن با این موضوع در ایران پخش و مشخص شد که حتی ساعاتی قبل از شروع دیدار‌های اروپایی به راحتی می‌توان بلیت الکترونیکی آن را تهیه کرد.

آیتم ویژه کارت سبز این هفته برنامه به ادای احترم بازیکنان لیگ برتری پیش از شروع دیدار‌های این هفته به جانبازان دفاع مقدس و لیدر تیم فوتبال نساجی که در حین بازی این هفته تیمش، هواداران قائمشهری را از استفاده از الفاظ رکیک منع کرد، اختصاص یافت.

گزارشی از مشکلات هواداران اصفهانی برای تهیه بلیت دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال پخش شد.

دومین دیداری که در برنامه این هفته بررسی شد، بازی میان شاگردان استراماچونی و علی منصور بود.

از نکات این بازی می‌توان به تعداد بالای خطای بازیکنان ۲ تیم اشاره کرد. بازیکنان ذوب آهن و استقلال در این مسابقه ۳۴ مرتبه روی یکدیگر مرتکب خطا شدند.

فرشید اسماعیلی با یک گل و یک پاس گل برترین بازیکن این میدان شناخته شد.

کارشناسان داوری این برنامه تصمیمات بیژن حیدری، قاضی میدان را در اخراج استراماچونی، سرمربی آبی پوشان و صحیح اعلام کردن گل دوم ذوب آهن را درست تشخیص دادند.

مهدی مهدی پور و دانیال اسماعیلی فر ۲ بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن که دوران مقدس خدمت سربازی خود را در تیم تراکتورسازی تبریز پشت سر گذاشتند، در آیتمی به تعریف کردن خاطرات خود از این دوران پرداختند.

خلاصه بازی سایپا تهران و تراکتور تبریز که با برتری یک گله شاگردان دنیزلی به همراه بود، پخش شد و رضا اسدی که تاثیر بالایی در تک گل تراکتور داشت، بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

پرونده ویژه این هفته برنامه فوتبال برتر به موضوع اشتباهات پرتعداد دروازه بان‌های لیگ تا به اینجای فصل اختصاص یافت.

داوود باقری مربی دروازه بان‌های پارس جنوبی و شهاب گردان دروازه بان فولاد خوزستان و بسیاری از دروازه بانان و مربیان دروازه بان‌های تیم‌های لیگ برتری کیفیت توپ‌های دربی استار که در این دوره از لیگ برتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را مهم ترین عامل اشتباهات دروازه بان‌های لیگ برتری تا به اینجای فصل دانستند.

مجید جلالی کارشناس فوتبال در این آیتم از عملکرد دروازه بان‌های لیگ برتری تا به اینجای فصل انتقاد کرد و عملکرد مربیان دروازه بان‌ها را بی تاثیر ندانست.

در ادامه آیتم‌های هفتگی "با هاشم" به مناسبت روز جهانی مترجم، هاشم بیک زاده بازیکن سابق استقلال و تیم ملی مصاحبه‌ای متفاوت با رضا چلنگر مترجم میروسلاوبلاژویچ و برانکوایوانکوویچ سرمربیان اسبق تیم ملی فوتبال ایران انجام داد.

گزیده ای از صحبت های چلنگر:

  • برای تحصیلات به کشور یوگوسلاوی رفته بودم که با جنگ داخلی آن کشور همراه شد و مجبور شدم در آن کشور بمانم و زبان کروات را یاد گرفتم.
  • با برانکو ایوانکوویچ و میروسلاو بلازویچ بهترین خاطرات را دارم.
  • ترجمه صحبت های بلاژویچ برای من به دلیل دایره لغاتی که به کار می برد سخت بود.
  • یک بار صحبت های مربی را به گونه ای دیگر به بازیکنان گفتم که اتفاقا با برد تیم همراه شد. زمانی که مترجم بگوویچ بودم و در بازی مقابل پرسپولیس باعث شدم که تیم سه بر صفر پیروز از زمین خارج شود.

چلنگر با بیان خاطرات خود در این سال‌ها به برخی از اشتباهاتش در حرفه مترجمی که باعث پیروزی تیمش شده است اشاره کرد.

او خاطره انگیز‌ترین روز خود در فوتبال را دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دانست که با برتری شاگردان برانکو و صعود به جام جهانی همراه بود.

مترجم بلاژویچ به غذا‌های سنگینی مثل کشک بادمجان که در روز بازی بحرین و ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ روی میز بازیکنان تیم ملی وجود داشت، اشاره کرد.

گزارشی از رفتار مناسب و متقابل هواداران پرسپولیس و سپاهان پخش شد و اصفهانی‌ها اعلام کردند که این رفتار خوب پرسپولیسی‌ها را در بازی برگشت و در اصفهان جبران خواهند کرد.

خلاصه این بازی که برتری ۲ بر صفر شاگردان قلعه نویی سرمربی سپاهان و صعود به صدر جدول رقابت‌ها همراه شد، بخش بعدی برنامه فوتبال برتر بود.

امید نورافکن هافبک اصفهانی ها، برترین بازیکن این بازی بود.

کارشناسات داوری برنامه اعتقاد داشتند وحید امیری بازیکن پرسپولیس در نیمه دوم باید با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شد.

بخش بعدی برنامه به نحوه گزارش گزارشگران فوتبال اختصاص یافت و تفاوت گزارشکران اختصاصی باشگاه‌های فوتبال با همتایان بی طرف آن‌ها بررسی شد. در این بین به برخی از گزارش هایدبی طرفانه مارتین تِیلُر گزارشگر سرشناس انگلیسی برای دیدار‌های منچستر سیتی و یونایتد اشاره شد.

آیتمی نیز درخصوص عملکرد دفاعی تیم‌های لیگ برتر تا به اینجای فصل پخش شد و تیم‌های تراکتور و سپاهان که همچنان در دیدار‌های خود کلین شیت می‌کنند به عنوان برترین تیم‌های دفاعی لیگ نوزدهم معرفی شدند. در ادامه این آیتم به بهترین خطوط دفاعی ادوار گذشته لیگ اشاره شد که استقلالِ لیگ هجدهم با سیزده گل خورده برترین خط دفاعی ادوار گذشته لیگ برتر است.

خلاصه دیدار نفت مسجد سلیمان و شهرخودرو مشهد که با تساوی ۱ بر ۱ و بدون هواداران مسجدسلیمانی به پایان رسید، پخش شد.

هواداران نفت مسجد سلیمان با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت نفت مبنی برمنع کمک به ۳ تیم نفتی لیگ برتری، اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند.

خلاصه بازی تیم‌های پارس جنوبی جم و نساجی مازندران که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، پخش شد.

مهدی ترکمان مدافع کناری پارس جنوبی که در این دیدار هم یک پاس گل به نام خود ثبت کرد، بهترین بازیکن میدان معرفی شد.

کارشناسان داوری، تمامی تصمیمات قاضی میدان در این دیدار را صحیح دانستند.

محمد قاضی مهاجم پارسال تیم فوتبال پیکان درابتدای فصل با عقد قراردادی یک ساله به نساجی مازندران پیوست، اما نتوانست کارت بازی برای حضور در ترکیب این تیم قائمشهری را به دست آورد. مهاجم سابق سرخابی‌ها در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر علت موضوع را بدهی‌های نساجی عنوان کرد.

دیگر دیدار هفته پنجم لیگ که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت، بازی بین گل گهر سیرجان وصنعت نفت آبادان بود. این بازی با برتری یک گله شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه بود و تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر همچنان در حسرت کسب نخستین برد تاریخ لیگ برتر باقی ماند. هواداران سیرجانی شعار حیاکن رهاکن را به وینکو بگوویچ کروات، سرمربی تیمشان نسبت دادند.

عبدالله ناصری مدافع هافبک راست تیم آبادانی برترین بازیکن میدان معرفی شد.

خلاصه‌ای از بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی که دوشنبه برگزار شدند، پخش شد.

گزیده ای از صحبت های رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی:

  • بعد از اعلام پنالتی در دیدار مقابل پرسپولیس آرامش خودمان را حفظ کردیم.
  • ناظر بازی قبل از زدن پنالتی گفت به داور می‌گویم که پنالتی اشتباه اعلام شده و رای برمی گردد. اما با داور صحبت کرد و رای عوض نشد و من از این موضوع ناراحت شدم.
  • بازیکنان پرسپولیس هم اعتقاد داشتند که پنالتی اشتباه اعلام شده است.
  • نمی‌گذارند مربیانِ سالم کارشان را بکنند.
  • امروز، یک کلمه هم بی احترامی نکردم.
  • باید ویدیوچک به فوتبال اضافه شود تا اعتراضی به داوری‌ها نشود.

کارشناسان داوری برنامه، پنالتی اعلام شده به سود سرخپوشان تهرانی در بازی امروز مقابل ماشین سازی تبریز را نادرست دانستند.

کارشناسان داوری گل دوم استقلال به گل ریحان البرز را که با اعتراض شدید محمد نصرتی همراه بود، سالم دانستند.

خلاصه دیدار فولاد خوزستان و پیکان تهران در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر که با تساوی بدون گل به پایان رسید، پخش شد.

شهاب گردان دروازه بان فولاد با ۳ مهار توپ بهترین بازیکن این میدان معرفی شد.

تصاویری از لحظات قطع شدن برق در ورزشگاه انقلاب کرج و در حین بازی گل ریحان البرز و استقلال پخش شد و در آن سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال به شوخی خطاب به سعید فتاحی گفت: بیایید همه مان به ورزشگاه آزادی برویم و تایم باقی مانده بازی را آنجا برگزار کنیم.

برنامه فوتبال برتر ساعت ۲:۲۷ بامداد سه شنبه به پایان رسید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار