برگزاری نمایشگاه سیر و موسیر در همدان

نمایشگاه سیر و موسیر همدان برای تشویق صنایع تبدیلی و صندوق زنان روستایی استان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معاون ترویج ،آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:نمایشگاه سیر و موسیر همدان برای تشویق کارخانجات تبدیلی و صندوق زنان روستایی استان برگزار شده است.

در ۹غرفه نمایشگاه عرضه محصولات فرآوری شده سیر و موسیر استان  با مشاغل خانگی و ۷ غرفه صنایع غذایی محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است .

جواد رشیدی افزود: این نمایشگاه که تا روز جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدید کنندگان است، مقدمه کارگاه انتقال یافته های سیر و موسیر که مهر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

او هدف سازمان جهاد کشاورزی را شناساندن محصولات کشاورزی استان ، نگهداری بلند مدت و فرآوری این محصولات دانست و گفت:به تازگی کشت موسیر در استان توسعه یافته است و تنها در منطقه امامزاده محسن ۵۰ هکتار به کشت موسیر اختصاص یافته است .

معاون ترویج ،آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تن سیر طی سال های گذشته در استان همدان بیان کرد: با بررسی و تحقیقات در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان ظرفیت های لازم برای افزایش کشت موسیر در استان فراهم شود.

آژنگ جاهدی دبیر اجرایی نمایشگاه سیر و موسیر همدان گفت: به دلیل  اهمیت سیر همدان در کشور و جهان ، این نمایشگاه در کنار
همایش یافته های سیر و موسیر برپا شده است.

او  از افزایش تولید سیر و موسیر استان همدان در امسال  خبر داد و گفت: اگر واحد های صنایع تبدیلی در استان توسعه یابد ، سود واقعی آن به  کشاورز میرسد.

دبیر اجرایی نمایشگاه سیر و موسیر همدان از اجرای ۳۲ طرح تحقیقاتی در کشت سیر هم خبر داد و گفت: نژاد بذر سیر ایران برترین بذر سیر در جهان به شمار می رود.

آژنگ جاهدی ادامه داد :بیشتر تحقیقات انجام شده دنبال تولید سیر با کمترین پوست اضافی، ترکیبات خاک بهتر، نگهداری طولانی سیر و استفاده دارویی از آن هستیم.

 انتهای پیام /ا

۳۲ طرح تحقیقاتی برای کشت سیر در استان همدان اجرا می شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.