امیر حاتمی:

دشمن فکر نمی‌کرد که جوانان جان خود را برای دفاع از حرم اهل بیت فدا کنند

وزیر دفاع گفت: دشمن در هنگام طراحی توطئه‌های خود فکر نمی‌کرد که جوانانی جان خود را برای دفاع از حرم اهل بیت فدا کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز یکشنبه هفتم مهرماه در سومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی که به نام و یاد شهدا برگزار می‌شود از ارزشمندترین هستند چرا که بالندگی و حیات پربرکت جمهوری اسلامی ایران از رشادت‌های آنها سرچشمه می‌گیرد.

او ادامه داد: مقام شهدا به قدری رفیع است که وقتی انسان به آن توجه می‌کند به تفکر فرو می‌رود؛ خداوند شهدا را برای خود خریده و در قرآن کریم هم به این موضوع که شهدا همواره زنده هستند اشاره شده است. شهدا انسان‌هایی هستند که با شناخت عمیق تمام دارایی خود را در راه خداوند فدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آیین رونمایی از ٢٠٠ عنوان کتاب دفاع مقدس برگزار شد


وزیر دفاع در ادامه با اشاره به مقام شهدا اظهار کرد: البته هر فردی که به این مقام می‌رسد باید راه را طی کرده و شهادت را از خداوند بخواهد.

او افزود: من در دوران دفاع مقدس به یاد دارم وقتی در نماز‌ها کنار شهید صیاد شیرازی حضور پیدا می‌کردم همواره می‌دیدم که او از خداوند شهادت را درخواست می‌کرد. مکتب کشور ما به برکت نام سیدالشهداء (ع) مکتب شهادت است.

حاتمی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در منطقه تصریح کرد: دشمن زمانی که به دنبال طراحی توطئه‌های گوناگون برای ایجاد ناامنی در منطقه بود هیچ گاه فکر نمی‌کرد که جوانانی باشند که جان خود را برای دفاع از حرم اهل بیت و وحدت جهان اسلام فدا کنند.

او افزود: البته هدف دشمنان از طراحی این توطئه‌ها این بود که رژیم صهیونیستی آرامش داشته باشد و از طرفی هم آمریکا به چپاول منابع کشور‌های منطقه ادامه دهد.

وزیر دفاع با اشاره به وضعیت سوریه در دوران ابتدایی ظهور داعش هم گفت: در حالی که ۹۰ درصد خاک سوریه اشغال شده بود و استکبار جهانی پول و سلاح فراوانی به مخالفان حکومت سوریه می‌داد، شرور‌ترین انسان‌ها آموزش دیده بودند تا با شیعیان بجنگند.

او ادامه داد: فرهنگ شهادت آثار ماندگاری برای کشور ما داشته است؛ به عبارت دیگر در دفاع مقدس آموختیم که، چون دشمن با تمام توان می‌خواهد ما نباشیم، تنها راه ماندگاری، مقاومت و متکی به خود بودن است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ساختار استحکام دفاعی کشور توسط رهبر معظم انقلاب بنیانگذاری شده است، تاکید کرد: هنگامی که رهبر انقلاب این مکتب را بنیانگذاری کردند این جوانان بودند که با خودباوری برای اجرای آن تمام تلاش خود را انجام دادند.

حاتمی با اشاره به انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی که حریم هوایی کشورمان را نقض کرده بود، تصریح کرد: ما با تجاوز به حریم کشورمان حتی در کمترین سطح هم که رخ دهد، به‌شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود، حتما به آن با شدت بیشتری پاسخ خواهیم داد.

او افزود: امروز سیاست‌مداران آمریکایی سیاست فشار حداکثری را برعلیه تمام ایرانیان در پیش گرفته است و معنایش این است که اگر بتوانند، ما را از اکسیژن، آب و هوا محروم می‌کنند و این حرف آن‌ها شعار نیست. این سیاست هنگامی بروز می‌کند که وزیر خارجه ما در آمریکا می‌خواهد برای ملاقاتِ نماینده کشورمان در سازمان ملل به بیمارستان برود، آمریکایی‌ها به او اجازه این کار را نمی‌دهند.

وزیر دفاع تأکید کرد: امروز راهی به جز آن راهی که در دفاع مقدس پیموده شد، وجود ندارد؛ البته در بخش‌هایی از کشور این حرکت آغاز شده است.  امروز دشمن مسائل اقتصادی ما را نشانه گرفته و می‌خواهد با فشار در این حوزه یا ما را تسلیم کرده و از پای درآورَد؛ زیرا تصور می‌کند که نقطه ضعف ما دراین حوزه است.

او ادامه داد: باور مقاومت، توسعه یافته است به نحوی که دیگر متعلق به ایران نیست؛ به‌عنوان مثال در فلسطین بعد از ۷۰ سال که تلاش کردند تا این ملت را تسلیم کنند، نتوانستند موفق شوند؛ زیرا مردم فلسطین هر روز به مقاومت باورمند‌تر شدند و در یمن نیز که فکر می‌کردند، می‌توانند تنها در عرض چند روز این کشور را اشغال کنند، باز هم نه‌تن‌ها نتوانستند، بلکه مرکز اهدافی ویژه در چندین کیلومتری عمق خاک دشمن توسط نیرو‌های مقاومت یمنی مورد اصابت قرار می‌گیرند.

حاتمی با اشاره به پیشرفت‌های مردم یمن در بُعد نظامی نیز اظهارکرد: اگر امروز دشمنان با شرمندگی دیگران را متهم می‌کنند به خاطر این است که فکر می‌کنند چنانچه یک حریف قدرتمند را معرفی کنند، این مسئله می‌تواند برای آن‌ها مقداری آبرو بخرد؛ اما این موضوع ثابت کرد که یمنی‌ها پیشرفت خواهند کرد و از این نیز قدرتمند‌تر خواهند شد.

او با بیان اینکه در سوریه و عراق پوزه استکبار جهانی به خاک مالیده شد و این‌ها همه نتیجه فرهنگ مقاومت و شهادت است، افزود: مقاومت در کشور ما موجب شده که امروز دشمنان از فشار حداکثری به سمت «التماس حداکثری» بروند.

وزیر دفاع در پایان هم با بیان اینکه با همکاری و همدلی می‌توانیم در مقابل راهبرد فشار حداکثری دشمن پیروز و سربلند باشیم، تاکید کرد: در سالی که دشمن می‌خواست سال پر فشاری برای ما باشد، ما دستاورد‌های بسیاری داشتیم.

انتهای پیام/

حیات پربرکت جمهوری اسلامی ایران از رشادت‌های شهدا سرچشمه می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار