منوچین: مقامات اروپایی بدون موافقت آمریکا کاری برای ایران انجام نخواهند داد

وزیر خزانه داری امریکا اعلام کرد مقامات اروپایی به آمریکا اطمینان خاطر داده اند بدون هماهنگی با واشنگتن هیچ اقدامی برای دور زدن تحریم‌هایی ایران نخواهند کرد.

منوچین: مقامات اروپایی بدون موافقت آمریکا کاری برای ایران انجام نخواهند دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: مقامات اروپایی به آمریکا اطمینان خاطر داده اند بدون هماهنگی با واشنگتن هیچ اقدامی برای دور زدن تحریم‌هایی که ما علیه ایران وضع کرده ایم نخواهند کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: ما رایزنی‌ها و گفتگو‌های گسترده‌ای با مقامات اروپایی درباره ایران و فشار حداکثری علیه این کشور داشتیم. آن‌ها نیز تاکید داشتند بدون موافقت ما کاری برای تسهیل تحریم‌ها علیه تهران انجام ندهند.

شایان ذکر است از زمان خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا با وعده های توخالی به ایران وعده داده است در صورت پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای، سازو کار تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس را راه اندازی کند. با این وجود، این ساز و کار هنوز اجرایی نشده است و بیشتر به برنامه تحقیر آمیز نفت در مقابل غذا شباهت دارد زیرا مقامات اروپایی حاضر نیستند به جز کالاهای غیرتحریمی در موارد دیگر با ایران همکاری کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
باید گفت دولت های که عرضه تصمیم گیری ندارند باید ارباب آمریکایی داشته باشند
آخرین اخبار