عباسی در جمع خبرنگاران:

کتاب دوم لایحه تجارت به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد/ جلسه غیرعلنی یارانه‌ها با حضور نوبخت برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه گفت: جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص یارانه‌ها با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.


کتاب دوم لایحه تجارت به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد/ جلسه غیرعلنی یارانه‌ها با حضور نوبخت برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: کتاب اول لایحه تجارت با عنوان «قراردادهای تجارتی» در ۳۳۱ ماده به تصویب مجلس رسید که نظر اقتصاددانان و حقوقدانان نیز در این زمینه اخذ شد.

او افزود:کتاب دوم لایحه تجارت در رابطه با استناد تجارتی به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد، قانون تجارت مشکلاتی مثل خلأ قانونی لیزینیگ، دلالی و واسطه‌گری را حل می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: قانون تجارت فعلی در سال ۱۳۱۱ تصویب و در سال ۱۳۴۷ اصلاح شده که با توجه به شورای نگهبان در رابطه با شرعی نبودن آن و همچنین تجارب مجالس هفتم، هشتم و نهم بررسی‌های کارشناسی در مجلس از سوی نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها، اقتصاددانان و حقوقدانان صورت گرفته و بستر مناسبی را برای اصلاح قانون فراهم کرده است.

عباسی همچنین از تغییر زمان جلسات مجلس خبر داد و گفت: از هفته آینده جلسات علنی مجلس در روز یکشنبه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین در نوبت صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود و کمیسیون‌ها نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند.

او افزود: جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص یارانه‌ها با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، اقتصاد، کار، مرکز پژوهش‌ها، اتاق اصناف و بازرگانی برگزار می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در این جلسه غیر علنی بیشتر در خصوص یارانه‌ها، یارانه‌های پنهان و همچنین یارانه‌های بخش انرژی بحث و برررسی خواهد شد.

عباسی ادامه داد: برخی نگرانی‌هایی درباره عدم واریز یارانه شهریورماه داشتند که سامانه‌ای به این منظور مشخص شده و کسانی که به ناحق یارانه‌شان قطع شده می‌توانند از این طریق موضوع را پیگیری کنند.

او تاکید کرد: ما از هیئت دولت و شورای نگهبان درخواست کردیم که هر چه سریع‌تر لوایحی که برایشان اولویت دارد را احصا و به ما اعلام کنند تا به کمیسیون‌های مربوط ارجاع و به هیئت رئیسه ارائه شود و در دستور کار قرار گیرد تا ان‌شاءالله طرح و لایحه ای برای مجلس آینده باقی نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار