برگزاری نمایشگاه صنایع دستی راه ابریشم در همدان

شهردار همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی راه ابریشم در این استان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی راه ابریشم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی، شهردار گفت: این شهر قدیمی‌ترین شهر زنده جهان با بیش از ۳ هزار سال سابقه مدنیت است و ۵۰۰ سال پایتخت ایران بزرگ بوده است.

او با بیان اینکه انتظار ما از مهمانان مجمع جهانی راه ابریشم معرفی همدان در شهر‌ها و کشور‌های مختلف است، افزود: مهم‌ترین درخواست مسئولان همدانی از مجمع جهانی راه ابریشم آن است که ظرفیت‌های همدان که زمانی یکی از مهم‌ترین کریدور‌های راه ابریشم بوده و چهارراه راه ابریشم محسوب شده در ثبت جهانی مسیر‌های راه ابریشم در اولویت قرار گیرد.

شهردار همدان گفت: امیدوارم با برگزاری این نشست‌ها در کشور‌های مختلف ظرفیت ارتباطی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور‌های حاشیه جاده ابریشم را بالا ببریم و به این نتیجه برسیم که راه ابریشم باید مجدد احیا شود.

صوفی با بیان اینکه با برنامه ریزی سازمان جهانی یونسکو و مجمع جهانی راه ابریشم پیشنهاد کردیم سال ۲۰۲۰ نمایشگاه صنایع دستی کشور‌های عضو راه ابریشم در همدان برگزار شود، افزود: این نمایشگاه با ظرفیت کشور‌های عضو راه ابریشم نمایشگاهی قوی خواهد بود.

او ادامه داد: اجلاس جهانی گردشگری یکم تا ۷ مهر با حضور ۴۰ مهمان از ۱۴ کشور در همدان در حال برگزاری است.

شهردار همدان عنوان کرد: این مهمانان از کشور‌های فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، چین، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، بوتان، ترکیه، سوئیس، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و نپال هستند.

انتهای پیام/ب

اجلاس جهانی گردشگری تا ۷ مهر در حال برگزاری است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.