سرپرست فرمانداری بوکان:

جاده‌های استاندارد خطا‌های رانندگی را پوشش می‌دهد

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: جاده‌های استاندارد خطا‌های رانندگان را پوشش می‌دهد و در صورت مناسب بودن راه‌ها قطعاً شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان، با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در راه‌های ارتباطی این شهرستان، گفت: شهرستان بوکان باید در برنامه ریزی‌ها در اولویت کاری پلیس راه استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

او در ادامه ضمن تسلیت به شهروندان بوکانی و خانواده‌های چهار نفری که روز جمعه در سانحه رانندگی سواری پراید فوت شدند، افزود: این حادثه‌های دردناک برای مردم تازگی ندارد و متاسفانه به راحتی از این حوادث میگذریم، ولی مردم دیگر توانائی تحمل این حوادث را ندارند.

خسروپور تصریح کرد: متولیان امر نباید همه مسئولیت‌ها و خطا‌ها را به گردندن رانندگان بگذارند و از این طریق خود را تبرئه کنند، چرا که جاده‌های استاندارد خطا‌های رانندگان را پوشش می‌دهد و در صورت مناسب بودن راه‌ها قطعاً شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: تنها راه چاره رفع این نقاط حادثه خیز تکمیل آزاد راه میاندوآب _ بوکان خواهد بود، اما با توجه به حجم این پروژه و کمبود اعتبارات تکمیل این پروژه زمان بر خواهد بود و بایستی تا زمان اتمام آن در نقاط حادثه خیز اقدامات ایمن سازی انجام گیرد.

لقمان خسروپور همچنین با اشاره به نقاط حادثه خیزی همچون پیچ ملالر، سه راه ورودی شهرک صنعتی، سه راه گل بهی و پیچ داشاغل، اذعان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حتماً نسبت به اقداماتی همچون نصب سرعت کاه‌های استاندارد، خط کشی، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی شیار لرزان، پاکسازی شانه خاکی جاده، نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و ... اقدام و همچنین در اسرع وقت نسبت به خط کشی جاده‌های روستای همچون محور شهریکند اقدام نموده و نسبت به منع تردد کامیون‌های کشور ترکیه در مسیر بوکان-میاندوآب پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد پلیس راه در سطح این شهرستان، تاکید کرد: تا ۲ ماه آینده ساختمان پلیس راه تکمیل و پلیس راه استان نیز نسبت به تجهیز و تکمیل کادر مجرب اقدام نماید و همچنین استقرار گشت‌های پلیس راه در نقاط حادثه خیز بوکان افزایش پیدا کند.

جلسه شورای هماهنگی ترافیک با موضوع تصادفات جاده‌ای با ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان و با حضور رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی، نمایندگان شرکت پیمانکاری پروژه آزاد راه میاندوآب-بوکان و مسئولان مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

روز جمعه وقوع سه فقره تصادف در جاده بوکان-میاندوآب ۴ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشت. این جاده از سوی شهروندان بوکانی "قتلگاه "لقب گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

جلسه شورای هماهنگی ترافیک در شهرستان بوکان برگزار شد

برچسب ها: حوادث ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.