ونزوئلا اقدام آمریکا در تحریم بانک مرکزی ایران را محکوم کرد

وزیر خارجه ونزوئلا در صفحه توییتر خود تحریم‌های آمریکا علیه بانک مرکزی ایران را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و نوعی تروریسم اقتصادی دانست.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «تله ریپورت»، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، در پیامی توییتری، به انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران پرداخت و آن را اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی و نوعی تروریسم اقتصادی دانست.

در متن پیام آریزا آمده است: «جمهوری بولیواری ونزوئلا مخالفت خود را با اعلام تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کند».

در ادامه این پیام آمده است: «این اقدام با هدف نقض حاکمیت و رفاه مردم ایران صورت گرفته است که نه تنها به صلح کمک نمی‌کند، بلکه تروریسم اقتصادی را تسهیل می‌کند و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند». وزیر امور خارجه ونزوئلا معتقد است تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران «تلاش‌های چندجانبه برای رسیدن به یک گفت‌وگوی سیاسی و درک متقابل در منطقه را تضعیف می‌کند».

در ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران که تاکنون بی‌نتیجه مانده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، روز گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد تحریم‌هایی را بر ضد بانک مرکزی ایران وضع کرده است.

ترامپ از زمان سر کار آمدن بیشترین تحریم‌ها را علیه اقتصاد و شخصیت‌ها و مقامات ایرانی اعمال کرده است و سال گذشته نیز به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) که سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۵+۱ به دست آمد خارج شد. اما تاکنون این اقدامات نتیجه‌ای جز افزایش تنش‌ها در منطقه دستاورد دیگری برای او نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار