حجت الاسلام و المسلمین درویشیان:

سازمان بازرسی کل کشور از سرمایه گذاری‌های مشروع حمایت می‌کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید استفاده خواهیم کرد.

سازمان بازرسی کل کشور از سرمایه گذاری‌های مشروع حمایت می‌کندبه گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس جدید سازمان بارزسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: از زحمات تمام روسای سازمان بازرسی کل کشور از سال ۶۰ به ویژه آقای سراج که از قضات با سابقه هستند تشکر می‌کنم.

وی افزود: سه عامل مهم در تحقق اهداف سازمان‌ها نقش مهم ایفا می‌کند که اولین آن قانون و مقررات است، عامل دوم مجریان خوب برای اجرای قوانین است، اگر بهترین قوانین هم وجود داشته باشد، اما مجریان خوبی نداشته باشد هیچ کشوری موفق نمی‌شود؛ سومین عامل نظارت بر حسن اجرای قوانین است.


بیشتر بخوانید؛ برگزاری مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بازرسی در غیاب رئیس سابق/ علت غیبت سراج چه بود؟


حجت السلام و المسلمین درویشیان افزود: اگر ما بهترین قانون و مجری را داشنه باشیم، اما نظارت به موقع و کارآمد بر قوانین را نداشته باشیم حتما به اهداف نمی‌رسیم.

وی افزود: فساد در کشور سیستمی نیست، اما به دلایلی و مطابق سنجش‌ها ادراک و احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است؛ تلاش می‌کنیم ادراک و احساس فساد نیز کاهش یابد. اگر فساد کم هم باشد باید جلوی آن گرفته شود و بستر‌های فساد باید از بین برود و یکی از اولویت‌های ما در سازمان بازرسی کل کشور این است که مدیران دستگاه‌های اجرای به وظایف خود در مقابله با فساد عمل کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برهمین اساس ما از طریق واحد‌های نظارتی دستگاه‌ها بر روی مدیران نظارت داریم که به وظایف خود در مقابله با فساد عمل کنند.

وی افزود: در برابر تروریسم اقتصادی نظام استکباری موسوم به تحریم، عملکرد دستگاه‌های مسئول را با دقت مورد بررسی و رصد قرار می‌دهیم و در صورت لزوم مورد تشویق یا تعقیب قرار خواهد گرفت. ما نهایت حمایت را برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع، تولید و کارآفرینی سالم انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از تمام ظرفیت قانونی سازمان بازرسی برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید استفاده خواهیم کرد.

حجت السلام و المسلمین درویشیان گفت: دستگاه‌هایی که حسن عمل دارند را به افکار عمومی معرفی می‌کنیم و همراه با افزایش عمق بازرسی‌ها نسبت به شناسایی بستر‌های فسادزا و پیگیری رفع آن‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیش از گذشته توجه می‌شود.

وی افزود: پیگیری جدی نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، پیگیری و اعمال نظارت الکترونیکی و ارتباط با سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های دیگر ما در سازمان بازرسی کل کشور است.

وی بیان کرد: ضرورت فعال‌تر شدن همکاری واحد‌های نظارتی درون دستگاهی و مطالبه جدی از آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار