افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سطح زیرکشت سیب‌زمینی در این استان در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او بیان کرد: دشت اردبیل برای کشت سیب زمینی از دشت‌های کم نظیر است و امسال ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی آن زیر کشت سیب زمینی رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه یک پنجم نیاز سیب زمینی کشور در اردبیل تامین می‌شود تصریح کرد: براساس برآورد کارشناسان کشاورزی امسال میزان تولید سیب زمینی استان اردبیل به ۷۷۵ هزار تن می‌رسد که از این میزان ۱۸۰ هزار تن نیاز استان است و بقیه به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.

نیکشاد از معرفی ۲ رقم جدید سیب‌زمینی در تراز ملی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد و گفت: با کشت این ارقام توسط زارعان و تولید انبوه آن، تحول مهمی در افزایش میزان عملکرد سیب‌زمینی در واحد سطح در استان اردبیل اتفاق خواهد افتاد.

او درباره شایعه بیماری سیب زمینی اردبیل افزود: هیچ نوع بیماری در این محصول مشاهده نشده و سیب زمینی اردبیل جزو سالم‌ترین سیب زمینی در کشور بوده و حتی کیفیت آن از سیب زمینی کشور ترکیه بهتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بازار‌های خارجی، ۲ میز صادرات برای کالا‌های اساسی بویژه سیب زمینی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد شده است.

نیکشاد بیان کرد: ۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در استان اردبیل در سال زراعی جاری از رقم آگریا و بقیه از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا بوده است.

انتهای پیام/ح

یک پنجم نیاز سیب زمینی کشور در اردبیل تامین می‌شود

برچسب ها: سیب زمینی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.