رئیس سازمان صنعت و معدن استان سمنان خبرداد؛

تولید ۹ هزار و ۶۸۰ تن نوشت‌افزار در استان سمنان

بهروز اسودی گفت: سالانه ۹ هزار و ۶۸۰ تن نوشت‌افزار و لوازم اداری در ۲ واحد صنعتی این استان تولید می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : خانواده‌ها با توجه به فعالیت این واحد‌های تولید نوشت افزار در سمنان، با خرید این اقلام داخلی، به چرخه اقتصادی تولید این استان کمک کنند.

او افزود : واحد تولیدی نوشت‌افزار در شهرک صنعتی ایوانکی با تولید سالانه ۹ هزار و ۲۸۰ تن انواع دفترچه و لوازم اداری و مدرسه و اشتغال ۱۱۵ نفر در استان سمنان فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: یک واحد تولیدی نوشت افزار دیگر با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن مدادپاکن و وسایل ترسیمی و هفت هزار و ۵۰۰ قراض مغز اتود و اشتغال ۳۰ نفر مشغول به فعالیت است.

اسودی به ضرورت خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تاکید و تصریح کرد: خانواده‌ها با خرید هر نوشت افزار داخلی، در آستانه سال نو تحصیلی، موجب رفع نیاز روز جامعه یعنی اشتغال جوانان می‌شوند.

اسودی اضافه کرد: ۵۴ بازرس این سازمان و اتاق‌های اصناف شهرستان ها، بر نحوه عرضه و فروش نوشت افزار، کیف و کفش در استان نظارت دارند.

او به تشدید نظارت‌ها بر عرضه و فروش نوشت افزار‌ها در آستانه بازگشایی مدارس در سمنان تاکید و بیان کرد: این طرح تا دهم مهر ماه به منظور بازرسی، نظارت بر قیمت، تامین و توزیع و خدمات اولویت دار ویژه آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: هدف این طرح، نظارت بر نحوه فروش نوشت افزار، جلوگیری از عرضه انواع نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالا‌های قاچاق در بازار با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و همچنین جلوگیری از بروز کمبود کالا، کم‌فروشی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها است.

انتهای پیام/ح

۵۴ بازرس ناظر فروش و عرضه نوشت افزار در سمنان

برچسب ها: اشتغال ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.