اصلاح نظام اداری در کشور یک انتخاب نیست و یک الزام است / آذربایجان غربی در گروه نخست استان‌های کشور در بخش رضایت‌مندی قرار گرفت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اصلاح نظام اداری در برهه کنونی یک انتخاب نیست و باید با همه توان به این سمت حرکت کنیم.

اصلاح نظام اداری در کشور یک انتخاب نیست و یک الزام است / آذربایجان غربی در گروه نخست استان‌های کشور در بخش رضایت‌مندی قرار گرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درآئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در قالب جشنواره شهید رجایی، با اشاره به آغاز روند تغییر در نظام اداری کشور گفت: در شرایط فعلی گستردگی نظام اداری در کشور به‌گونه‌ای است که بحث اصلاح نظام اداری در کشور دیگر یک انتخاب نیست و یک الزام و اجبار است.

او ادامه داد: در حال حاضر گستردگی نظام اداری و هزینه‌های آن بگونه‌ای است که در چند سال آینده، تمامی درآمد‌های کشور به هزینه‌های جاری آن اختصاص خواهد یافت.

او با تاکید بر اینکه در نظام اداری کشور استقرار دولت الکترونیک اجتباب ناپذیر است، افزود: در اصلاح نظام اداری باید به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم که این امر می‌تواند در قطع ارتباط مردم با کارکنان سازمان در راستای کاهش بروز مفاسد اداری، ایجاد حقوق برابر برای مردم، کاهش هزینه‌های خدمات اداری و سرعت بیشتر در انجام خدمات به ارباب رجوع و شفافیت در ارائه خدمات بسیار موثر است.

او با تاکید بر اینکه در اصلاح ساختار اداری توجه به بهبود فرهنگ سازمانی ضروری است، تاکید کرد: باید به سمت بهبود فرهنگ سازمانی نیز حرکت کنیم که در این بخش نیز دولت، ۲۰ مولفه عمومی از جمله انضباط اداری، وجدان کاری و حفظ بیت‌المال را طراحی و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط دولت در بخش رونق تولید ادامه داد: علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی نیز باید در این راستا با جدیت بیشتر وارد کارزار شود و در رفتار‌های خود برای توسعه سرمایه‌گذاری تغییر ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اعلام موافقت با افزایش اختیارات مدیران محلی ادامه داد: تفویض اختیار به مدیران استانی باید از طریق تصویب قانون مطالبه شود و هر قدر مسوولان و مدیران استانی اختیار بیشتری داشته باشند، موجب سرعت و سهولت در کار‌ها می‌شود، ولی باید ساز و کار آن نیز به شکل قانونی مورد توجه قرار گیرد.

انصاری  به بیان بخشی از نتایج جشنواره شهید رجایی در کشور گفت: آذربایجان‌غربی در بین ۳۱ استان کشور در حوزه رعایت حقوق شهروندی رتبه ۱۵ کسب کرده و در گروه نخست استان‌های کشور در بخش رضایت‌مندی مراجعان قرار گرفت و این نشان از تلاش مدیران استان برای بهبود نظام اداری استان است.
 
انتهای پیام/م
 

آئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.