استاندار اردبیل:

۳۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با افزایش اعتبارات عمرانی ۳۵۰ کلیومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل در سه سال آینده احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در بازدید از روند اجرایی پروژه محور اردبیل - مشکین شهر که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت گفت: با توجه به اینکه مشکین شهر به قطب گردشگری تبدیل شده است باید دارای بزرگراه و چهار بانده باشد تا مسافران به راحتی بتوانند از موهبت الهی این منطقه بهره‌مند شوند.

او افزود: در طول ۴۰ سال گذشته تاکنون تنها ۱۴۰کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده است که با پیگیری‌های مجدانه و افزایش اعتبارات عمرانی برای استان۳۵۰ کلیومتربزرگراه در سطح استان در سه سال آینده احداث می‌شود و این در شرایطی است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود اعتبارات عمرانی استان افزایش یافته است.

استاندار اردبیل به راه اندازی کارخانه حدید مبتکران (کامیون سازی مشکین شهر) اشاره کرد و افزود: حدود ۵ هزار نفر در این کارخانه پس از تکمیل و راه اندازی مشغول به کار خواهند شد و برای تردد به این کارخانه نیازمند یک راه مناسب بودیم و تا سال آینده همه مسیر تعریض و یا چهار بانده می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت ۷۴۰ کلیومتر از راه‌های دارای اولویت استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد گفت: طبق جدول زمان بندی باید به میزان مسافت بزرگراه‌ها در این مدت افزوده شود و در سفر رییس محترم جمهور به استان اعتبار لازم ملی پیش بینی شده و جز الویت‌ها قرار می‌گیرد.

او توسعه و پیشرفت هر منطقه را در گروه توسعه راه مواصلاتی و اصلی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده بهینه داشته باشیم باید از نعمت بزرگراه، آزاد راه و راه‌های چهار بانده در سطح استان برخوردار باشیم.

۷۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: تا سال ۹۶ تنها ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری ملی داشت بطوریکه سالانه ۱۵۶ میلیارد ریال به حوزه راه‌های استان اردبیل اختصاص می‌یافت.

محبوب حیدری گفت: درسالجاری این میزان ارتقاء یافته بطوریکه هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد و احداث و تکمیل این راه‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

او افزود: افزایش چشمگیر ۱۰ برابری اعتبارات در حوزه راه‌های استان در یک اقدام مشترک با پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسولان که دغدغه توسعه راه‌ها را دارند اتفاق افتاده است.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر کلیه پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی در سطح استان فعال بوده، بطوریکه در محور اردبیل – مشگین شهر – اهر بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی مشغول به کار می‌باشد و تلاش می‌کنیم تا ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه را بزودی افتتاح کنیم.

انتهای پیام/ح

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات در حوزه راه‌های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.