رئیس دیوان عالی کشور:

قضات باید در مقابل مفسد و فساد سینه سپر کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت:قاضی باید جرات رای دادن را داشته باشد و بعد از تشخیص حق، با قاطعیت برخورد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در همایش نخبگان حقوقی و قضایی در مشهد، گفت: بسیج شجره‌ای طیبه است که نهال آن را امام راحل کاشت و الان ما داریم از ثمره آن استفاده می کنیم.

او ادامه داد: بسیج یک رویکرد انقلابی است که در هر مکان و موقعیتی که مشکلی باشد به میدان می‌آید و اگر بن بستی باشد خط شکن همین بسیج است.

بیشتر بخوانید:ارتباطات غیراخلاقی و فساد مالی بیش‌ترین تخلفات قضات است/ به قاضی‌های فاسد نباید رحم کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هرکجا بسیج قدم گذاشت حرکتی مبارک انجام شد و یک کار انقلابی صورت گرفت، تشکیل سازمان بسیج حقوق دانان یکی از همین حرکات انقلابی است.

حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: افزود: اگر بخواهیم جامعه ما جامعه حق طلب باشد باید حقوق دانان اسلامی و بسیجی در جامعه فعال باشند.

او تصریح کرد: بسیجی ۳خصلت شجاعت، عدالت و مقاومت را داراست و هرکجا که کار ولایت گیر کرده است بسیج این خصلت خود را نشان داده است.
 
رئیس دیوان عالی کشور گفت: صحنه میدان حق و عدالت صحنه حساسی است که نیاز یه مجاهدت ویژه دارد.

حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: در این میدان ما نیاز به جسارت یک قاضی بسیجی داریم که بتواند در مقابل ظلم متخلفین سینه سپر کند.

او تصریح کرد: قاضی باید جرات رای دادن را داشته باشد؛ قاضی شجاع آن است که بعد از تشخیص حق هیچ ملاحظه‌ای نکند و خیلی محکم رای خود را اعلام کند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: یک قاضی بسیجی انقلابی در مقابل فشار‌ها و توصیه‌ها مقاوم است و با وجود این سختگیری نسبت به ظلم در مقایل مظلوم نیز متواضع است.

حجت‌ الاسلام مرتضوی مقدم افزود: قوه قضاییه امروز این افتخار را دارد که یک حقوقدان بسیجی مخلص در راس آن قرار گرقته است.
 
او ادامه داد: در مرحله بعد ما نیاز به وکلای انقلابی و بسیجی داریم، وکیل بسیجی مخلص آن است که واقعیت را در سبد اخلاص گذاشته و به قاضی اعلام میکند؛ تا اگر قاضی متوجه موضوعی نشده باشد وکیل به او کمک کند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر وکیلی مسیر حل پرونده را منحرف کرد و حکمی به ناحق صادر شد تمام بار این ظلم به دوش این وکیل خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم افزود: یکی از دیگر مسائل مهم و قابل تامل سلامت اداری است؛ که بسیج ما میتواند در این مورد نیز به میدان آمده و حرکات جهادی داشته باشد.

او ادامه داد: اگر ادارات ما سلامت وجدان رفتار و اخلاق را در خود داشته باشد آسیب‌ها کمتر و رابطه مردم و ادارات نیز بهتر از قبل خواهد شد.

 
انتهای پیام//ع.ع
 

باید آسیب ها در کشور کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار