گزارش/

شفافیت در شهرداری با اختفای میزان حقوق مدیران ارشد

در حالی که رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در آخرین جلسه این شورا به دفاع از سامانه شفافیت پرداخت اما با نگاهی به این سامانه متوجه می شویم که آنچنان که آروین می گوید، اطلاعات آن شفاف نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این خبرگزاری جمعه گذشته گزارشی با موضوع انتشار اطلاعات نادرست اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری تهران بر روی خروجی خود قرار داد که در آن به برخی از اطلاعات نادرست منتشر شده اشاره شده و در پایان نیز با این سوال که آیا دیگر اطلاعات ثبت شده در سامانه شفافیت نیز به همین شکل است گزارش خود را با پایانی باز و طرح سوال به پایان رسانده بود.

بعد از این گزارش بود که بهاره آروین رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در آخرین جلسه شورای شهر تهران، به دفاع از سامانه شفافیت پرداخت.


بیشتر بخوانید: آیا اطلاعات سامانه شفافیت شهرداری صحیح است؟/ بازی با اعتماد مردم


اما با نگاهی دقیق در سامانه شفافیت در لیست انتصابات به نام سید مصطفی موسوی (لاری) فرزند وزیر کشور دولت اصلاحات که از جوانان است برخوردیم که اطلاعات کاملی از انتصاب او در سامانه شفافیت ثبت نشده است و این پرسش به وجود می‌آید که چرا نسبت به انتصاب او مدیریت شهری شفاف‌سازی کامل را انجام نداده است.

نکته دیگری که در سامانه شفافیت به چشم می‌خورد این است که تنها بخشی از اطلاعات مدیران شهرداری و قراردادهای کلان در سامانه شفافیت آمده است و به موضوعاتی چون میزان حقوق و وابستگی آنها به احزاب و گروه‌های سیاسی اشاره نشده است، مصداق بارز این گفته در همان انتصاب سید مصطفی موسوی (لاری) به چشم می‌خورد که تا به امروز مدیریت شهری از دلیل و توانایی‌های منحصر به فرد او که یک جوان دهه هفتادی است در سمت مدیر کل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران سخنی به میان نیاورده است.

این پرسش در اینجا مطرح می‌شود که آیا تمام جوانان در بازه سنی و تحصیلی فرزند وزیر کشور دولت اصلاحات می‌توانند در این سمت (مدیر کل فرهنگی و امور مناطق شهرداری تهران) منصوب شوند و جزو مدیران شهری به حساب آیند؟

شفافیت در شهرداری به سبک اختفای میزان حقوق مدیران ارشد

موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و نکته قابل تأمل دیگر در این انتصاب این است که در بند مبلغ حکم او هیچ عددی درج نشده است.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت در جلسه پیشین شورای شهر تهران (یک صد و شصت و دومین جلسه شورای شهر) در نطق پیش از دستور خود به اقدام‌های انجام شده در سامانه شفافیت پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته را به سمع و نظر اعضای شورا و اصحاب رسانه رساند.

آروین در بخشی از نطق خود بیان کرد: «دستاورد تلاش دو ساله شورای شهر پنجم تحقق شعار شفافیت در مدیریت شهری تهران است و شورای شهر پنجم شفاف‌ترین نهاد شورایی و انتخابی در سطح کشور است.»

رئیس کمیته شفافیت از تحقق شعار شفافیت صحبت به میان آورد اما از برگزاری جلسه‌های هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران در سالن فوقانی صحن شورای شهر تهران که یکشنبه هر هفته بدون حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود و این جلسه هیچ خروجی خبری برای رسانه‌ها ندارد صحبتی به میان نیاورد.

اینکه تنها بخشی از اطلاعات مدیران شهرداری و قرارداد‌های کلان در سامانه‌ای که نام شفافیت بر آن نامگذاری شده، منتشر شود و در مقابل از انتشار میزان حقوق بسیاری از مدیران و انتصاب‌های فامیلی و حزبی آن‌ها و همچنین نسبیت آن‌ها با وزنه‌های سیاسی حامی اعضای شورا شهر خودداری شود، آدرس غلط دادن است.

شورایی که شعار شفافیت را بارها به زبان می‌آورد و تحقق آن را دستاورد مدیریتی خود می‌داند هنوز توضیحی درباره مسدود‌سازی کریدور ارتباطی این سالن با صحن شورای شهر پنجم صحبتی به میان آورده نشد.

 

از شواهد اینگونه به نظر می‌رسد تنها نام این جلسات هم اندیشی است و تصمیم‌‌های دیگری در آن جلسه گرفته می‌شود. اعضای شورای شهر تهران مأموریتی غیر از مشورت در این جلسات (هم‌اندیشی) دارند، شاید دیگر دستگاه‌ها نیز بتوانند به شکل شورای شهر پنجم شفاف سازی کنند و با ایجاد سامانه‌ای با اطلاعات نادرست و ابتر رسیدن به شفافیت را دستاورد خود قرار دهند.

در سامانه‌ای که رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران پُز شفافیت آن را می‌دهد، در قسمتی که مربوط به «مبلغ حکم» مدیران شهرداری است و نام سید مصطفی موسوی هم در آن وجود دارد، هیچ عددی درج نشده است و باید پرسید که خانم آروین! به کدام شفافیت می‌نازید؟ به انتشار انبوهی از نام و نام خانوادگی مدیران که میزان حقوق و نسبیت خویشاوندی آن‌ها با حامیان سیاسی شما پنهان شده است؟

شفافیت در شهرداری به سبک اختفای میزان حقوق مدیران ارشد

نطق رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در دفاع از سامانه شفافیت به پایان رسید اما شهروندان با جستجویی ساده در سامانه شفافیت می‌توانند به این موضوع پی ببرند که شفافیت در حوزه مدیریت شهری نیز برای شورای شهر پنجم شعاری بیش نبود و نیست.

در پی انتشار این گزارش موسوی لاری جوابیه ای ارسال کرد که در ادامه می خوانید:

موسوی لاری مدیر امور مناطق شهرداری تهران پس از انتشار این گزارش جوابیه ای به باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرد، که متن آن به شرح ذیل است:

1- در بخشی از مطلب اشاره شده است که سید مصطفی موسوی لاری یک جوان دهه هفتادی است. تاریخ تولد بنده سال 1362 است.

2- تصویر شخصی که در خبر با «مارکر» مشخص شده است، مربوط به اینجانب نیست.

3- اشاره شده که در ستون مبلغ حکم بنده هیچ عددی درج نشده است، همانطور که در تصویر منتشر شده در مطلب مورد اشاراه مشهود است، هنوز این سامانه مبلغ حکم هیچ یک از مدیران درج نشده است و این مختص بنده نیست.

4- نویسنده اشاره کرده بود رزومه ای از بنده وجود ندارد. بنده فارغ التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی و طراحی شهری از دانشگاه تهران و DBA از دانشگاه یوردو هستم و بیش از یک دهه سابقه فعالیت و مدیریت در همین حوزه ها را دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
حقوق ماهانه و حق ماموریت شهردار ثبت شود
-
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
من نميدونم اين شوراها چه کار مفيدي انجام ميدن که هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شوراها از قدیم با شهرداری ها دست به یکی کردن مثال آنها قبل از انداختن زمین در بافت با کمک دوستان خود اقدام به خرید زمین‌ها می‌کنند وبعد از آن اقدام به فروش به قیمت های گذاف می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اگر آشکار شود چشم می خورند و ممکن است مردم آنها را نفرین کنند
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۹:۳۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
شفافیت معجزه میکند....
باید از جایی شروع کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
تنها ارگانی که کمترین حقوق و کمترین تخلف و بیشترین خدمت را به مردم میکنه فعلا آموزش و پرورش بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
بايد شواري شهرهارو منحل كنند. اين شوراها براي كشور به مانند سم مي باشد.واكثزا به فكر منافع شخصي خودشون هستند.
آخرین اخبار