کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان شمالی

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در ۵ ماهه ابتدای امسال۶۳ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که ۸۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند و هزار و ۲۶ نفر مجروح شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال در تعداد تصادف و تلفات ۲۳ درصد کاهش داشتیم، گفت: بیشترین علت تصادف با ۲۵ درصد مربوط به عدم توجه به جلو، ۱۴ درصد انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه ۹ درصد و عدم توجه به فاصله طولی ۴ درصد بوده است.

حسین زاده افزود: ۵۵ درصد فوتی در محور‌های اصلی و ۴۱ درصد در محور‌های فرعی داشتیم که حدود ۲۲ درصد تصادفات با ۱۱ فقره تصادف و ۱۸ نفر فوتی مربوط به جاده بجنورد به جنگل گلستان، ۹۰ فقره تصادف با ۱۳ نفر فوتی در محور بجنورد به فاروج و محور بجنورد به شیروان ۷ نفر فوتی داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: از مجموع ۸۱ نفر فوتی امسال ۷ نفر عابر پیاده، ۱۶ نفر موتورسوار بوده است که ۲۰ درصد از فوتی‌ها را موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند.

حسین زاده ادامه داد: از مجموع هزار و ۴۸۳ فقره تصادف ۸۱ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است.

او در ادامه با اشاره به طرح تابستانی که از ۳۱ خردادماه سال جاری آغازشده است، گفت: پارسال طی مدت اجرای طرح تابستانی ۴۱۳ نفر مجروح و ۵۴ نفر متوفی داشتیم که امسال این رقم به ۴۸۵ مجروح و ۳۲ نفر فوتی رسیده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش تردد را در شهریورماه خواهیم داشت، افزود: در همین راستا مستلزم حضور پررنگ‌تر پلیس در جاده است و در ایام تاسوعا و عاشورا نیز تردد وسایل نقلیه سنگین باربری را در جاده‌ها محدود خواهیم کرد.

انتهای پیام/د

کاهش ۲۳ درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان شمالی

برچسب ها: پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.