بلایی که انقلاب روبات‌ها بر سر اشتغال مردم می‌آورد

محققان بررسی کرده‌اند که چه شغل‌هایی در معرض خطر تصاحب توسط ربات‌ها هستند.

4 صبح///بلایی که انقلاب روبات‌ها بر سر بشر می‌آوردبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی جدید دفتر آمار ملی انگلیس (ONS)، یک‌ونیم میلیون نفر در انگلیس ممکن است شغل خود را به دلیل اتوماسیون و انجام کار توسط روبات‌ها از دست دهند.

این مرکز مشاغل ۲۰ میلیون نفر را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در انگلیس بررسی کرد و دریافت که ۷.۴ درصد از مشاغل در معرض خطر هستند. ONS اتوماسیون را در مورد کار‌هایی در نظر می‌گیرد که در آن‌ها نیروی انسانی با فناوری‌هایی مانند الگوریتم‌ها، برنامه‌های رایانه‌ای یا روبات‌ها جایگزین شده‌اند.

این نظرسنجی نشان داد ۷۰ درصد از شغل‌های در معرض خطر بالا که توسط روبات‌ها تصاحب می‌شوند در حال حاضر توسط زنان انجام می‌شود. در این آمار، در مرحله بعد شغل‌های پاره وقت و شغل‌هایی که جوانان به آن مشغولند بیشترین خطر تصاحب را دارند.

این مرکز همچنین به بررسی مشاغل موجود در کل بازار کار و احتمال جایگزینی آنها با اتوماسیون پرداخت. خدمتکار، قفسه‌چین و فروشندگان سه شغلی هستند که بیشترین خطر اشغال‌شدن توسط اتوماسیون‌ها را دارند. همه این مشاغل نیازمند مهارت کم یا روتین هستند.

ONS توضیح داد که دلیل احتمالی بالاتر بودن خطر اتوماسیون برای نقش‌های کم‌مهارت این است که کار‌های معمول و مکرر می‌توانند با سرعت بیشتر و کارآمدتر توسط یک الگوریتم نوشته شده انجام شوند.

علاوه بر این اعلام کرد که با افزایش سن کارگران خطر اتوماسیون شغلی کاهش می‌یابد که دلیل آن می‌تواند این باشد که کارگران با پیشرفت بیشتر در مشاغل خود، دانش بیشتری کسب می‌کنند.
 
در یک مطالعه، محققان دانشگاه کرنل همچنین دریافتند که وقتی انسان‌ها با روبات‌ها مستقیماً رقابت می‌کنند، احساس ناامیدی، استرس و ناتوانایی به آنها دست می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی مهم است، زیرا اتوماسیون شغلی می‌تواند بر بازار کار، اقتصاد و جامعه تأثیر بگذارد.
 
انتهای پیام/
 

شغل‌هایی که بر اثر گسترش ربات‌ها از دست می روند

برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.