در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

متولیان هیئات عزاداری در بهبود ترافیکی شهر با پلیس همکاری داشته باشند/ استفاده از بسیج مساجد و همیاران پلیس در حسینیه و هیئات

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نحوه فعالیت دسته‌های عزاداری توضیحاتی داد.


متولیان هیئات عزاداری در بهبود ترافیکی شهر با پلیس همکاری داشته باشند/ از بسیج مساجد و همیاران پلیس در حسینیه و هیئات استفاده شودسرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات پلیس پیشگیری در ماه محرم امسال در پایتخت، گفت: به تمام سرکلانتری‌ها و کلانتری‌های پایتخت ابلاغ کردیم تا تمام هیات‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌هایی که مراسم مذهبی دارند و مجوز سازمان تبلیغ اسلامی را دارند جلسات تعاملی را پیرامون موضوعات محرم و مراسمات مذهبی داشته باشند.

او افزود: به متولیان تا تمام هیات‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها تاکید خواهیم کرد تا انتظامات مورد تایید خود را در مراسمات خود مستقر کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: متولیان برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم بایستی از ظرفیت بسیج مساجد و همیاران پلیس در برگزاری مراسمات خود استفاده کنند.

وی افزود: در جلسات با متولیان برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم، پس از اعلام زمان برگزاری مراسم عزاداری توسط سازمان تبلیغ اسلامی بر موضوع زمان فعالیت تکایا و حسینیه‌ها تاکیدات خود را خواهیم داشت تا پس از برگزاری عزاداری‌ها مشکلی پیش نیاید.


بیشتر بخوانید: شهروندان همیار پلیس باشند/ کاهش ۵ درصدی سرقت در پایتخت


جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره سد معبر دسته‌های عزاداری در معابر گفت: قبل از آغاز ماه محرم این موضوع را به متولیان دسته‌های عزاداری تاکید خواهیم کرد، تمام ایستگاه‌های صلواتی که بدون مجوز در حال فعالیت بودند جمع آوری شدند و در حال حاضر اکثر ایستگاه‌های صلواتی که قرار است در ماه محرم فعالیت کنند، دارای مجوز فعالیت هستند.

وی افزود: ممکن است حین به راه افتادن دسته‌های عزاداری شخصی دارای مریض و گرفتاری واجبی داشته باشد، لذا به متولیان دسته‌ها آموزش دادیم تا برای بهبود نظم ترافیک کمک کنند و در صورت مشاهده تخلفات این چنینی موضوع برای برخورد با خاطیان به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام می‌شود تا در سال‌های بعدی از فعالیتشان در جلوگیری شود.

انتهای پیام/

مساجد، تکایا و حسینیه‌ها باید دارای مجوز سازمان تبلیغات اسلامی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار