حجت‌الاسلام روحانی:

استان فارس پرچمدار تمدن باستانی ایران است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان فارس پرچمدار تمدن باستانی ایران است، گفت: استان فارس مرکزیت مهمی از جهت علمی، پزشکی و دانشگاهی دارد.

استان فارس پرچمدار تمدنی باستانی ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز در مراسم ارائه دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی و پس از گزارش استاندار استان فارس به وسیله ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: استان فارس پرچمدار تمدن باستانی ایران است.

رئیس جمهور گفت: استان فارس مرکزیت مهمی از جهت علمی، پزشکی و دانشگاهی دارد ما بسیار خوشحال هستیم در هفته دولت شاهد افتتاح‌های مهم در استان‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید: رونمایی از دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی + عکس


گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، افتخار دولت یازدهم و دوازدهم است

رئیس‌ جمهور پس از ارائه گزارش استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: روزی که مشعل گاز در زاهدان روشن شد، یک روز تاریخی بر ای مردم استان بود. گازرسانی باید با سرعت بیشتری در استان ادامه یابد.

رئیس جمهور گفت: توسعه راه آهن و توسعه بندر چابهار با مشارکت هند و افغانستان کار بسیار بزرگی در استان بود. از نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در استان باید تشکر کرد.

سپس رئیس جمهور دستور بهره برداری از طرح برق رسانی به ۴۶ روستا، آبرسانی به ٣۵ روستا، هفت مرکز بهداشتی و ١٠١ کیلومتر راه روستایی و دسترسی ۴١٩ روستا به شبکه ملی اطلاعات را صادر کرد.

احیای دریاچه ارومیه و اتصال ارومیه به شبکه راه آهن سراسری در دولت یازدهم و دوازدهم 

رئیس‌جمهور پس از ارائه گزارش استاندار آذربایجان غربی از افتتاح پروژه‌های استانی و روستایی در این استان گفت: استان آذربایجان غربی مظهر وحدت اقوام و مذاهب مختلف است و دو پروژه به یاد ماندنی در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان اجرا شد.

او افزود: احیای دریاچه ارومیه از مهم‌ترین پروژه‌هاست که موجب استقرار جمعیت و حیات کشاورزی و حتی زیست انسانی در جمعیت غرب کشور که بالغ بر ۱۵ میلیون می‌شودف است. اگر اقدامات دولت برای احیای این دریاچه نبود امروز باید ۱۵ میلیون نفر از این منطقه مهاجرت می‌کردند و کل کشاورزی منطقه نابود شده بود.

حجت الاسلام روحانی گفت: این بزرگ‌ترین افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم در محیط زیست و احیای شرایط زیست در شمال‌غرب کشور است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دومین پروژه، اتصال ارومیه به شبکه راه آهن سراسری که جزو آرزو‌های دیرین مردم این استان برای شنیدن سوت قطار بود، است. در ماه‌های گذشته افتتاح‌های فراوانی از شبکه آبیاری، سد و سایر مسائل در این استان اتفاق افتاد.

حمایت دولت از رساندن آب از دریای عمان به استان کرمان و یزد

حجت الاسلام روحانی پس از استماع گزارش استاندار کرمان به صورت ویدئو کنفرانس گفت: کرمان به عنوان بهشت معادن کشور جایگاه عظیمی از لحاظ استخراج معادن مورد استفاده کشور دارد. الحمدلله در این دولت و دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی انجام گرفت.

یک طرح مهم این دولت که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت حمایت می‌کند مسئله رساندن آب از دریای عمان به استان کرمان و همچنین یزد است که موجب یک تحول بزرگ برای پیشرفت این دو استان خواهد بود.

 استان لرستان همواره پشتوانه بزرگ قدرت ملی بوده است

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش استاندار لرستان در خصوص پروژه‌های زیربنایی روستایی گفت: استان لرستان، استانی است که همواره پشتوانه بزرگ قدرت ملی ما بوده و هر وقت کشور ما خدای ناکرده در خطری قرار گرفته مردم لرستان در خط مقدم دفاع از کشور و وطن عزیزشان بودند.

او با اشاره به سیل اوایل سال در استان لرستان گفت: با کمال تاسف در اوایل امسال، در فروردین ماه، در سیل‌های مهیبی که مردم در برخی از استان‌ها با آن مواجه شدند، استان لرستان هم با یک مشکل بزرگ مواجه شد، مخصوصا پلدختر که در درد و رنج مردم پرآوازه بود.

حجت الاسلام روحانی گفت: من باید تشکر از همه دستگاه‌هایی که تلاش می‌کنند، تشکر کنم؛ از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از وزارت کشور و از تمام دستگاه‌های اجرایی که در طول این مدت ۵ ماه و چند روز همه توان خود را برای مرمت و بازسازی مناطق تخریب شده به کار گرفتند. برای آنها آرزوی توفیق می‌کنم و برای مردم عزیز استان به دلیل زحمات و سختی‌هایی که در آغاز سال با آن مواجه شدند، تقاضای بردباری می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار