جعفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

راه‌اندازی خانه‌های سلامت محلی برای حمایت از دختران در معرض آسیب

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: خانه‌های سلامت به منظور حمایت از دختران در معرض آسیب راه‌اندازی شده‌اند.

خانه‌های سلامت محلی برای حمایت از دختران در معرض آسیبرضا جعفری مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد راه‌اندازی خانه‌های سلامت برای دختران آسیب دیده اظهار کرد: خانه‌های سلامت ویژه دختران در معرض آسیب است و دخترانی که مورد خشونت خانواده خود قرار می‌گیرند یا بد سرپرست یا والدین آن‌ها متواری هستند یا در زندان به سر می‌برند، در خانه‌های سلامت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او افزود: در حال حاضر یک خانه سلامت در کل کشور و ۱۹ مرکز غیر دولتی تحت عنوان «ندای مهر» به دختران آسیب دیده خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی بیان کرد: تنها یک خانه سلامت دولتی کشور به صورت شبانه روزی و رایگان خدمات دهی می‌کند و ۱۹ مرکز غیر دولتی روزانه فعالیت دارند.

جعفری تصریح کرد: سعی داریم که در مرحله شناسایی گروه‌های در معرض آسیب مداخله زود هنگام داشته باشیم تا از مزمن شدن آسیب‌ها جلوگیری کنیم و هزینه‌های بیشتری به کشور متحمل نشود.

او ادامه داد: ارجاع دختران آسیب دیده به خانه‌های سلامت از طریق قضات محاکم قضایی، دادگستری مراکز استان‌ها، نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی انجام می‌شود، البته تعدادی از دختران به صورت خود معرف به خانه‌های سلامت مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور


مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی در مورد خدماتی که به دختران در خانه‌های سلامت ارائه می‌شود، گفت:  به دلیل ناامن بودن محیط خانواده دختران آسیب دیده، این افراد در خانه‌های سلامت اسکان داده می‌شوند و همکاران ما در بخش‌های مختلف روانشناسی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و درمانی به این دختران خدمات رسانی می‌کنند، زیرا هدف ما فراهم شدن بستر امن در خانواده این دختران است.

جعفری گفت: اگر توانستیم خانواده را به مرحله نرمال و امن برسانیم، دختران به کانون خانواده باز می‌گردند و در غیر این صورت اگر دختران زیر ۱۸ سال باشند، به خانه‌های شبانه روزی کودک و نوجوان منتقل می‌شوند و اگر بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، به خانه‌های امن موقت تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی تأکید کرد: دخترانی که به خانه‌های سلامت ارجاع داده می‌شوند، مجرم نیستند و فقط برای دور ماندن از برخی از آسیب‌های موجود در خانواده‌های‌ خود و همچنین برای فرار از دام گروه‌های فساد به خانه‌های سلامت منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

حمایت از دختران آسیب دیده با راه‌اندازی خانه‌های سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
خطوط تلفنی هم توسط روان شناسان باید برقرار شود .هم کاری برای روان شناسان پیدا میشه و هم مشکلات جوانان با خطوط تلفنی برقرار میشه و مشورت روان شناسی مجانی خواهند گرفت
آخرین اخبار