معاونت فنی عمرانی اراضی عباس آباد مطرح کرد؛

آیا آلودگی آب دریاچه هنر موجب آلودگی محیط زیست می‌شود؟

جوانی درباره حجم ورودی آب به دریاچه هنر و میزان آلودگی ناشی از این آب برای محیط زیست توضیحاتی داد.

حمید جوانی معاونت فنی و اجرایی مجموعه اراضی عباس آباد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی به وجود آمده مبنی بر آلودگی آب دریاچه هنر (به علت استفاده از پساب) گفت: نکته اولی که شهروندان باید به آن دقت کنند این است که حجم آب دریاچه هنر با دریاچه ای مانند چیتگر به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

معاونت فنی و اجرایی مجموعه اراضی عباس آباد با اشاره به ورودی ۲۰ هزار متر مکعبی آب این دریاچه (دریاچه هنر) افزود: حجم آب دریاچه هنر به مانند بوستان‌های بعثت، ملت و رازی است و حجم آلودگی آن به حدی نیست که آسیبی به محیط زیست برساند و موجب انتقال و انتشار بیماری بین شهروندان شود.

جوانی ادامه داد: قسمت اول تصفیه آب که همان هوا‌دهی و گردش آب است در دریاچه هنر انجام می‌شود و قبل از آن‌که آب به دریاچه ورود پیدا کند از فیلتر مخصوص تصفیه عبور داده می شود و در مرحاه اول ما از انتشار آلودگی جلوگیری کردیم.

او با تاکید بر این نکته که میزان آلودگی آب دریاچه هنر به گونه‌ای نیست که باعث جلبک بستن شود، بیان کرد: پیش از ورود آب به دریاچه کنترل کیفیت  اولیه انجام می‌شود و در حالی که هنوز تصفیه خانه این دریاچه کامل نشده است باز هم مشکلی از بابت آلودگی و انتشار بیماری از آب این دریاچه به شهروندان وجود ندارد.

او با اشاره به این نکته که تا مدت ۲ ماه آینده تصفیه خانه دریاچه هنر تکمیل می‌شود، افزود: با تکمیل این تصفیه خانه نه تنها آب دریاچه هنر تصفیه می‌شود بلکه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز باغ هنر نیز از این تصفیه خانه گذر و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوانی تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که آب ورودی به دریاچه هنر قبل از هر نوع اقدامی برای تصفیه، این امکان را دارد که برای آبیاری محیطی( فضای سبز) مورد استفاده قرار بگیرد و خطری نیز برای شهروندان ایجاد نمی‌کند.

جوانی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر تصفیه خانه دریاچه هنر در حالت بهره برداری قرار دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم تا ۲ ماه آینده تصفیه خانه دریاچه هنر را کامل کنیم و لازم است شهروندان بدانند که در حال حاضر موتور‌خانه تصفیه خانه همزمان با افتتاح دریاچه در حال فعالیت است.


بیشتر بخوانید: آیا آب دریاچه هنر موجب انتقال بیماری به شهروندان می‌شود؟ 


او افزود: با تکمیل تصفیه خانه  نصب و به کار گیری فیلتر شنی، کلر زنی و لجن گیری برای آب با درصد آلودگی بالا انجام می شود.

معاونت فنی و اجرایی مجموعه اراضی عباس آباد تاکید کرد: خیال شهروندان از حضور در حریم دریاچه هنر آسوده باشد، زیرا در حال حاضر آب دریاچه هنر هیچگونه آلودگی حادی که موجب انتقال و انتشار بیماری شود را ندارد.

پس از افتتاح دریاچه هنر در مجموعه اراضی عباس آباد و استفاده از پساب ایستگاه مترو برای تامین بخشی از آب این دریاچه، این نگرانی بین شهروندان ایجاد شد که استفاده از پساب بدون تصفیه برای تامین آب این دریاچه موجب انتقال بیماری و انتشار آلودگی به محیط زیست می شود.

انتهای پیام/

تکمیل تصفیه خانه دریاچه هنر تا ۲ ماه دیگر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار