نیاز محیط زیست تایباد و باخرز به ۲۲ محیط بان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز گفت: ۴۷۵ هزار و ۶۰۰ هکتار حوزه استحفاظی عرصه‌های طبیعی تایباد و باخرز به بیش از ۲۲ نیروی محیط بان نیاز دارد.

نیاز محیط زیست تایباد و باخرز به ۲۲ محیط بانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید علی قیصری رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز گفت: شهرستان‌های تایباد و باخرز در شرق خراسان رضوی ۸۰ هزار هکتار منطقه پیشنهادی حفاظت شده دارند که یک حوزه از این تعداد در تایباد و سه منطقه در باخرز قرار دارند.

او با بیان اینکه کمبود نیرو یکی از مهمترین مشکلات حوزه محیط زیست در شرق خراسان رضوی محسوب می‌شود، ادامه داد: هم اکنون سرانه نگهداری مناطق حفاظت شده کوهستانی به ازاء هر پنج هزار هکتار یک نیروی محیط بان و در مناطق دشتی هر ۱۰ هزار هکتار یک نیروی محیط بان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز گفت: با توجه به سطح بالای پوشش عرصه‌های طبیعی این شهرستان تامین نیروی مورد نیاز برای دو شهرستان تایباد و باخرز گامی در جهت کنترل این عرصه‌ها می‌باشد.

قیصری افزود: ۲۲ هزار هکتار از مناطق دشتی در قسمت جنوب شرقی تایباد همجوار با کشور افغانستان مستعد تبدیل شدن به مناطق حفاظت شده را دارد که این محدوده زیستگاه انواع گونه‌های جانوری همچون آهو، هوبره و گربه وحشی است.

او تصریح کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز ۳۳۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مناطق آزاد دارند که تا فاصله هفت کیلومتری نوار مرزی هرگونه شکار و صید انواع گونه‌های جانوری در آن ممنوع می‌باشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز گفت: با وجود اینکه باخرز در سال ۱۳۸۹ در قالب تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقاء یافته، اما هنوز اداره محیط زیست مستقل ندارد.

انتهای پیام//ح. ص
 

 باخرز فاقد اداره محیط زیست مستقل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار