با کمک نیکوکاران بوشهری؛

۴۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان هفت میلیارد ریال جمع آوری شد و با این کمک‌ها ۴۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید قاسم طباطبایی در جمع خبرنگاران افزود: در زندان‌های استان بوشهر ۱۲۵ نفر زندانی جرایم مالی غیرعمد داریم که ۵۳ نفرشان مربوط به مهریه هستند.

او با اشاره به کاهش پنج درصدی زندانیان، ادامه داد: سرقت خرد، مواد مخدر و جرایم علیه اشخاص بیشترین فراوانی را در میان جرم زندانی‌ها دارند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر به افتتاح سالن زورخانه‌ای در زندان مرکزی شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها زندان‌ها شرایط تحصیل، آموزش، تربیت و مهارت‌آموزی را برای زندانیان ایجاد کرده است.

طباطبایی از آزادی هزار و ۲۰۰ نفر از زندانی‌ها به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال نیز ۱۰ درصد زندانیان یعنی حدود ۳۰۰ نفر آزاد شوند.

او عنوان کرد: افرادی مشمول عفو می‌شوند که سابقه نداشته باشند و حسن اخلاق و رفتار نشان داده باشند که در این میان، افراد سرپرست خانواده در اولویت قرار دارند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان تلاش‌ها برای کاهش تعداد ورودی به زندان‌ها، تعداد زندانیان زن را کمتر از یک درصد عنوان کرد که تعدادشان افزایش نیافته است.

طباطبایی از انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی استان خبر داد و افزود: شرایط را برای ادامه تحصیل زندانیان در مقاطع تحصیلات عالی و تکمیلی فراهم ساخته‌ایم.

او ادامه داد: ۱۳۸ مددجوی زندانی در مقاطع مختلف آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اشتغال زندانیان را یکی از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: پارسال، ۹۸۰ نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کردند.

انتهای پیام/ک

۱۲۵ نفر زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.