کاهش جمعیت بر اثر کمبود آب

کاهش جمعیت در برخی شهرستان های استان ناشی از مشکلاتی چون کم آبی است

کاهش جمعیت بر اثر کمبود آببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به کاهش جمعیت نهبندان بر اثر مشکلاتی، چون کمبود آب گفت: فریاد تشنگی مردم در روستای مرزی بلند است که در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد احیای قنوات در کشور بیان کرد: ۱۸ مجتمع آبرسانی در سربیشه نیازمند ۸۲ میلیارد تومان اعتبار است که با اعتبارات قطره چکانی ۲۰ سال زمان می‌برد مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یادآور شد: بعد از حضور وزیر نیرو در خراسان‌جنوبی و دیدن مشکلات مردم در حوزه آب آشامیدنی امیدواریم اجرای پروژه‌های آب رسانی نسبت به گذشته با سرعت بیشتری پیگیری شود.

عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان خوسف پنج شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی اظهارکرد: فعال‌کردن تصفویه خانه و ساخت تصفویه خانه فاضلاب بیرجند یک تحول در شهر به وجود می‌آورد.

او افزود : در مورد فاضلاب شهر خوسف نکته حائز اهمیت این است که در این شهر به واسطه سختی زمین نمی‌توان چاه جذبی ایجاد کرد.

عبادی با اشاره به انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که روستا‌های در مسیر مختاران به شهر بیرجند نیز از این آب استفاده کنند و مشکل آب آنان نیز حل شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف یادآور شد: قنوات بسیاری از روستا‌ها در خراسان‌جنوبی خشک شده که خشک شدن این قنوات مربوط به سوءمدیریت و مجوز دادن برای چاه‌های فراوان در سال‌های است.

محمد رضا امیرحسنخانی، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز با اشاره به ضرورت دو شبکه‌ای شدن آب در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: نمی‌توان از طرفی برای تأمین آب هزینه فراوان کرده و از طرف دیگر همین آب برای مصارفی، چون شستن ماشین هزینه شود.

وی با بیان اینکه خواستار اتصال همه شهرستان‌ها به شبکه فاضلاب هستیم، یادآور شد: باید به بخش خصوصی در حوزه صنعت آب خراسان‌جنوبی اختیار بیشری داده شود

انتهای پیام/ک

سوءمدیریت قنات‌های خراسان‌جنوبی را خشک کرده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.