کمبود نیروی انسانی چالش مهم پیش روی آموزش و پرورش بوشهر

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی است و امسال ۸۱۲ نفر بازنشسته خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: از مجاری قانونی برای جبران این کمبود نیرو اقدام می‌کنیم و این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش‌دبستانی و واگذاری ساعت به نیروهای شاغل و خرید خدمت انجام خواهد شد.

او با اعلام آمادگی برای شنیدن انتقادهای رسانه‌ها، ادامه داد: از فضای نقد و شفافیت استقبال می‌کنیم چراکه نقش مهمی در شناسایی نقاط ضعف و حل آنها دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به وضع واحدهای آموزشی تخریبی در استان، افزود: ۹ درصد از فضاهای آموزشی استان بوشهر تخریبی است در حالی که میزان کلاس‌های تخریبی به طور متوسط در کشور ۳۰ درصد است.

حسینی گفت: نزدیک به ۹۹ طرح نیمه تمام داریم که امیدواریم بخشی از آن‌ها که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند در هفته دولت و تا پیش از آغاز سال تحصیلی بهره برداری شوند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به مطالبات فرهنگیان استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان استان بوشهر، ۷۳ میلیارد تومان پاداش فرهنگیان مربوط به سال ۹۷ است، که پرداخت نشده است.

غلامرضا دانش‌فر با بیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان هم مربوط به مطالبات نیروهای حق‌التدریسی است، افزود: امیدواریم این وضعیت، مطلوب شود.

او  گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان  آن طور که انتظار داشتیم، پیش نرفته است.

انتهای پیام/ک

 ۹ درصد از فضاهای آموزشی استان بوشهر تخریبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.