تشکیل ۲۶۹ پرونده تخلف در زمینه مبارزه با قاچاق چوب و زغال

از ابتدای امسال، ۲۶۹ پرونده تخلف در زمینه مبارزه با قاچاق چوب و زغال در شهرستان لردگان تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت حسنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان گفت: از ابتدای امسال، ۲۶۹ پرونده تخلف در زمینه مبارزه با قاچاق چوب و زغال در این شهرستان تشکیل شده است.

او افزود: در این مدت، ۲۱ تن چوب و یک و نیم تن زغال از متخلفان کشف و ۶۳ سودجو که اقدام به قطع درختان جنگلی در شهرستان لردگان می‌کردند شناسایی و دستگیر و ۳۷ دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق نیز توقیف گردید.

حسنی از تخریب ۶۱ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان لردگان در سالجاری خبر داد و از شهروندان خواست: هر گونه تجاوز به عرصه‌های ملی و تخریب جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

او اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز توقیف خواهد شد.

حسنی ادامه داد: جنگل‌های زاگرس در سال‌های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل‌های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.

انتهای پیام/ز

دستگیری ۶۳ متخلف قطع درختان جنگلی در سال جاری

برچسب ها: قاچاق ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار