اورژانس هسته ای بوشهر در چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند تکمیل پروژه اورژانس هسته ای گفت: با اقدامات انجام شده نگرانی‌های ما به حداقل رسیده و پروژه اورژانس هسته ای ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اورژانس هسته ای بوشهر در چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر ایرج بیژنی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان از طرح تکمیل اورژانس عمومی و هسته‌ای بوشهر گفت: پروژه اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر با حدود ۸ هزار مترمربع زیربنا، تعداد ۱۱۰ تخت بستری به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مرکز استان اضافه خواهد کرد.

پروژه احداث اورژانس هسته‌ای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

وی عنوان داشت: با اقدامات انجام‌شده، پیشرفت فیزیکی این مجموعه به ۸۵ درصد رسیده است و امیدواریم با فراهم شدن کامل تأسیسات شرایط نهایی کردن پروژه و اقدامات روکار آن نیز مهیا شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

بیژنی با تشریح رسالت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور افزود: مأموریت‌های ما در حوزه سلامت شامل پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، گسترش بهداشت، ارتقاء کیفیت درمان، آموزش نیروی انسانی و پژوهش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به زیرساخت‌های درحال‌توسعه و احداث حوزه سلامت با توجه به چشم‌انداز درمان استان بوشهر در سال ۱۴۰۴ تصریح کرد: بخش درمان شامل خدمات بیمارستانی و خدمات سرپایی است که در کلینیک‌های موجود در سطح استان به مردم ارائه می‌شود.

بیژنی یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان‌های دانشگاهی استان بوشهر با هزار و ۴۶۰ تخت بستری در سطح استان به مردم خدمات ارائه می‌دهند که در تلاش هستیم تا سال ۱۴۰۴ مجموع تخت‌های بیمارستانی به  دو هزار و ۶۰۰ تخت  افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تأمین ساختمان و زیرساخت‌های موردنیاز برای بخش آموزش به‌ویژه دانشکده‌ها با پروژه در حال احداث دانشکده پزشکی و دندانپزشکی سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از دیگر برنامه‌های معاونت توسعه دانشگاه است که تلاش داریم این پروژه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به اتمام برسد.

بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی برازجان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار حوزه سلامت در استان بوشهر احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی برازجان است که در حال حاضر این مجموعه پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی دارد.

باوجود گسترش تخت‌های بیمارستانی هنوز با شرایط مطلوب فاصله‌داریم

بیژنی با اشاره به هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رسیدن به آمار ۲.۲ نفر برای هر تخت در بخش درمان تأکید کرد: باوجود توسعه و گسترش تخت‌های بیمارستانی همچنان با شرایط مطلوب فاصله‌داریم به همین دلیل پروژه احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی بوشهر نیز پس از پروژه اورژانس هسته‌ای ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.