موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قوانین لازم برای حمایت از تولید داخل داریم/ مدل ذهنی دستگاه‌های اجرایی بر همان پاشنه‌های اولیه می‌چرخد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قوانین لازم برای حمایت از تولید داخل، واردات و صادرات داریم اما متأسفانه مدل ذهنی دستگاه‌های اجرایی بر همان پاشنه‌های اولیه می‌چرخد.

عینی//سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه واردات باید در تمام بخش‌های کشور با ظرفیت تولید کاهش یابد، گفت: در شرایط فعلی اصل بر استفاده از صنایع داخلی و ایجاد محدودیت‌هایی برای واردات محصولات مشابه است.

وی ادامه داد: اگر توان تولید داخلی در زمینه خوراک، پوشاک، ابزارآلات صنعتی و... در کشور وجود دارد دیگر نباید شرایط را برای واردات محصولات مشابه آنها باز کنیم، پیش از این در بسیاری از حوزه‌ها مانند دارو؛ خوراک دام و ... توانمندی لازم را داشتیم اما متأسفانه به دلیل واردات بی‌رویه مشکلات بسیاری ایجاد شده و ما بار‌ها شاهد شکایت‌های بسیاری از سوی تولیدکنندگان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: گزارش عملکرد دولت در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار در مجلس قرائت شد 

موسوی با بیان اینکه قوانین لازم برای حمایت از تولید داخل، بحث واردات و صادرات در کشور وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه نگرش و مدل ذهنی دستگاه‌های اجرایی بر همان پاشنه‌های اولیه می‌چرخد، نمی‌خواهم به صورت بدبینانه به این موضوع نگاه کنم اما در شرایط فعلی کشور نیازمند توجه و جدیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه است.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: ارزی که امروز با چالش‌های بسیاری تأمین می‌شود باید به یک سری کالا‌ها و اجناسی تخصیص یابد که توان تهیه آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد لذا مسئولان باید یک تصمیم جدی در این مورد اتخاذ کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های داخلی حتی بحث رقابت با دیگر کشور‌ها هم وجود دارد، گفت: در صورت حمایت جدی از صنایع داخلی و بسترسازی فعالیت‌های لازم برای این صنایع حتی ظرفیت ارزآوری برای کشور با وجود تقاضا در کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

موسوی تاکید کرد: باید اراده جدی برای بسترسازی و نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد و در صورت کوتاهی یا کج‌روی‌ و تخلفاتی در این زمینه هم به صورت جدی برخورد شود زیرا شرایط امروز کشور بسیار خاص است و زمانی که با کسری قابل توجهی از بودجه مواجه هستیم برای کاهش تنش‌ها و فشار بر مردم باید بیشتر به صنایع داخلی توجه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار