هرآنچه باید درباره تب کریمه کنگو بدانید + علائم بیماری

یک متخصص داخلی گفت: عامل اصلی تب کریمه کنگو دام‌های آلوده‌ای هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند.

هرآنچه باید درباره تب کریمه کنگو بدانید + علائم بیماریایرج خسرونیا متخصص داخلی در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل ابتلا به تب کریمه کنگو اظهار کرد: این نوع بیماری از طریق حیوانات منتقل می‌شود و کاملا مسری است و معمولا از طریق حیواناتی همچون گوسفند، بز، گربه، منتقل می‌شود البته گرمای هوا هم از عوامل تشدید کننده این بیماری است.


بیشتر بخوانید: علائم و راه‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو + اینفوگرافی


وی درباره علائم و نشانه‌های بروز تب کریمه کنگو بیان کرد: این نوع بیماری در مراحل ابتدایی با علائم ساده‌ای ظاهر خواهد شد که قابل تشخیص نیست و ظاهرا شبیه سرماخوردگی دیده می‌شود و بسیاری از افراد این نوع بیماری را با یک عارضه ساده در نظر می‌گیرند و راحت از کنار آن عبور می‌کنند؛ از نشانه‌ها و علائم دیگر این بیماری می‌توان به تب، لرز، سردرد، بدن درد، درد عضلات، درد چشم و ترس از نور اشاره کرد.

این متخصص داخلی در ادامه درباره عوامل تاثیرگذار بر تشید این بیماری گفت: عامل اصلی این نوع عارضه دام‌های آلوده هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند همچنین  عامل دیگر هوای گرم و آلوده‌ای است که می‌تواند در انتقال سریع بیماری کمک‌کننده باشد.

وی  افزود: افرادی که در کشتارگاه مشغول به کار هستند و مدام با دام‌های زنده یا مرده سروکار دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به تب کریمه کنگو هستند و معمولا ابتدا به صورت تب و بی حالی در فرد ظاهر می‌شود.

این متخصص داخلی گفت: این نوع بیماری معمولا در فصول گرم سال بیشتر اتفاق می‌افتد زیرا دام‌ها با حشرات فراوانی که قبلا ممکن است روی زباله‌های آلوده نشسته باشند در ارتباط خواهند بود؛ تب کریمه کنگو معمولا  به صورت خونریزی بینی و یرقان هم در افراد ظاهر شود.

خسرونیا درباره درمان و راه‌های پیشگیری این نوع بیماری بیان کرد: اگر فرد دچار تب و بی حالی شد و زمان زیادی را برای بهبود حالش طی شود  باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مراحل درمانی آغاز شود البته افراد باید توجه کافی به سالم بود موادغذایی خود همچون گوشت  داشته باشند،بهداشت فردی و محل کار خود را رعایت کنند و زمان برش گوشت از دستکش مناسب استفاده شود.

وی افزود: دوره درمان  هم تابع  شدت بیماری و عمق نیش کنه است  و  اگر این نوع بیماری به خون فرد مبتلا رسیده باشد درمان آن دشوار تر خواهد بود.

خسرونیا تاکید کرد: حتما باید در صادرات و واردات دام‌ها توجه کنید تا گوشت و مواد غذایی آلوده وارد کشور نشود، زیرا این نوع بیماری مسری خواهد بود و سریعا منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

علائم ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
این گوشت که میگن . چیه ؟ شبیه کامپیوتره ؟ واژه قریبیه !. قریب دور اشنا ؟؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۲:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
اگه نظارت بهداشتی، بر گوشت فروشیها و مرغ فروشیها و سوسیس فروشیها و غیره و هر ماده ی غذایی که تبدیل شده و به اسم اختراعی جدید برای تست آن،بر روی مردم بدبخت اعمال می کنند و مردم لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و فقط خدا ما را از این زالو صفتان که فقط و فقط هدفشان کسب درآمد حتی اگر از خون سگ و خوک باشد و اسه این جماعت حلال و قابل قبول است. و نظارت در این زمینه کار به حلال و حرام ندارد کار به بهداشتی یا غیر بهداشتی دارد حتی اگر این ذبیحه (اصطلاحاً) تازه خفش کرده بودن و از نظر بهداشتی هم سالم بود ولی از نظر شرع خدا، این موجود حرام و نجس است؛ و وقتی نجس باشد. پس اثری که در بدن انسان وارد میکند تخریب کننده خواهد بود. در زمان حال ببین چه مدلهایی از سرطانهای عجیب و غریب و مرگهای عجیب و غریب ظاهر شده و دیروز این جنازه ای که در اطراف اهواز دفن شد. اون کسانی که لباس ازیوله پوشیده بودن با اینکه جنازه (در ظاهر شاید هم تفاله اتمی باشه و ما نمی دانیم!!!!) در کیسه بود. ولی هیچ مسئولی، مردم را، که نسبت به این موضوع غافل هستند؛ فرهنگ سازی و هشدار نزدیک شدن به آن ندادند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
والله برامون فرقی نمی کنه. چون یادم رفته کی گوشت خوردم که تب کریمه هم بگیرم!
France
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
آیا گوشت هایی که از برزیل و یا کشورهای دیگری که وارد می شوند اطمینانی از عدم وجود تب کریمه یا بیماریهای دیگر هست با توجه به اینکه کشورهای غربی به هیچ یک از مسائل انسانی و اخلاقی غیر ازاصالت سود پایبند نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام بر آقای دکتر خسرونیای عزیز ،
از شما متشکرم .
آخرین اخبار