سفر وزیر خارجه هند به چین برای گفت‌وگو درباره بحران کشمیر

وزیر امور خارجه هند از امروز سفر سه روزه خود به چین برای گفت‌وگو درباره بحران کشمیر را آغاز می‌کند.

سفر وزیر خارجه هند به چین برای گفتگو درباره بحران کشمیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوردو پوینت، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند قرار است امروز (یکشنبه) برای کاهش تنش‌های ایجاد شده در خصوص مسئله کشمیر، به چین سفر کند.

در این سفر ۳ روزه که از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود، وزیر خارجه هند قرار است درباره مسائل دوجانبه منطقه‌ای و جهانی با «وانگ یی»، همتای چینی خود گفت‌وگو کند.

سفر وزیر خارجه هند به چین در حالی انجام شده است که در ماه اکتبر امسال هم نارندرا مودی، نخست وزیر هند و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین قرار است در یک نشست غیررسمی با یکدیگر ملاقات کنند.

هند هفته پیش اختیارات ویژه‌ای که بر اساس قانون اساسی این کشور به منطقه جامو و کشمیر اعطا شده بود را لغو کرد. پکن هم در مقابل از این اقدام هند انتقاد و اعلام کرد این کار موجب تضعیف حاکمیت ارضی چین خواهد شد.

هند و پاکستان که فقط بخشی از منطقه کشمیر را تحت کنترل دارند، مدعی مالکیت کل این منطقه هستند. این منطقه از زمان استقلال دو کشور در سال ۱۹۴۷ به منطقه مورد مناقشه بین دو کشور تبدیل شد. در حال حاضر هند حدود ۴۵ درصد این منطقه و پاکستان ۳۵ درصد این منطقه را تحت کنترل خود دارد. ۲۰ درصد باقیمانده آن هم تحت کنترل کشور چین است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار