رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان:

تحولات اخیر کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های اسلامی نگران‌کننده است

سرلشکر باقری و ارتشبد قمر جاوید باجوا درباره مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

تحولات اخیر کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های اسلامی نگران کننده استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی عصر امروز در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان ضمن تبریک عید سعید قربان، نگرانی جمهوری اسلامی و کشور‌های مسلمان از وقایع اخیر کشمیر را ابراز داشت و تاکید کرد رویکرد‌های نظامی در این منطقه از سوی طرفین بر پیچیدگی اوضاع می‌افزاید.
 
سرلشکر باقری در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت امنیت مرز‌های مشترک، روابط نظامی امنیتی فیما بین جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری اسلامی پاکستان، تحولات منطقه و به خصوص اوضاع منطقه کشمیر را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
وی با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش در مدیریت حوادث و وقایع کشمیر تاکید کرد: انتظار می‌رود طرفین از هرگونه تصمیم عجولانه در مورد سرنوشت این منطقه و بدون توجه به خواست مردم خودداری نمایند.
 
سرلشکر باقری در ادامه افزود: امیدواریم با تلاش‌های سیاسی، حقوق واقعی مردم مسلمان منطقه تامین گردد و از جریحه دار شدن احساسات ملت‌های مسلمان پرهیز گردد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن ابراز تاسف از شرایط سیاسی و امنیتی کشور افغانستان، شرایط فعلی حاکم بر این کشور را ناشی از مداخله بیگانگان و به ویژه قدرت‌های غربی و فرامنطقه‌ای دانستند و افزود: وضعیت فعلی موجب سوء استفاده هر چه بیشتر گروه‌های تروریستی در افغانستان شده است؛ از این رو همسایگان این کشور باید به سهم خود و با تماس نزدیک با دولت افغانستان به بازگشت استقرار آرامش و امنیت به منطقه کمک نمایند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز ضمن تشکر از توجه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت مسلمانان، در خصوص امنیت مرز‌های مشترک اظهار کرد: ما تلاش خواهیم کرد که مرز‌های دو کشور مرز‌های صلح و دوستی و آرامش برای مردم دو کشور باشد و در این راستا از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ت
۰۷:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
بهتر است خودتان را در گیر یک ماجرای دیگر نکنید بگذارید خودشان یعنی هند و پاکستان که هر دو هسته ای هستند مشکلاتشان را حل کنند چون زبان هم را بهتر می فهمند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد ساه و سپاهیان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
به داد مسلمانان مظلوم کشمیر برسید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
امیدواریم موضوع مسلمانان کشمیر تحت تاثیر روابط با هند قرار نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سر لشگر باقری و نیروهای کل سپاه و ارتش جان بر کف درود بر شما میان جگری کنید این قاعده ختم به خیر شود واقعا نگران کنندست اب به اسیاب اسرائیل و امریکا و سعودی ملخ خور ریختن است ۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
بهتر است هند با جمعیت فراوان و فقیرش خودش را جمع کند و بفکر تجاوزگری و آتش افروزی نباشد زیرا ممکن است احساسات مسلمانان و هم فرهنگانشان نیز برانگیخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
مگر اینکه فقط سپاه به فکر کشمیر باشد سردار تشکر
آخرین اخبار