استقبال پاکستان از مواضع سازمان ملل درباره کشمیر

وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد از موضع سازمان ملل درباره آینده منطقه کشمیر حمایت می‌کند.

استقبال پاکستان از مواضع سازمان ملل درباره کشمیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "فردوس عاشق اعوان" وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد: دولت این کشور از موضع سازمان ملل درباره آینده منطقه کشمیر حمایت می‌کند.

بر این اساس، عاشق اعوان ضمن استقبال از اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره وضع کشمیر آن را پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای پاکستان دانست.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در توئیتی نوشت: پذیرفتن کشمیر به عنوان یک منطقه تحت مناقشه بین المللی از سوی سازمان ملل و دیگر نهاد‌های جهانی و تاکید این سازمان‌ها بر توقف نقض حقوق بشر در "جامو و کشمیر" و حل مسئله کشمیر براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، پیروزی بزرگ برای پاکستان در مجامع بین المللی است.

"فردوس عاشق اعوان" افزود: بیانات دبیرکل سازمان ملل درباره اقدامات اخیر هند در کشمیر نشان از اعتماد سازمان ملل و همچنین جامعه جهانی به موضع اصولی پاکستان مبنی بر حمایت از اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم کشمیر دارد.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه حل مسئله کشمیر فقط از راه مذاکرات و عمل به قطعنامه‌های سازمان ملل امکان پذیر است اعلام کرد: نقض پی در پی حقوق بشر و رویکرد نظامی هند در "جامو و کشمیر" باید متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار