در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کم و کاستی ادبیات دفاع مقدس از نگاه یک نویسنده/ نویسندگان ادبیات ارزشی مشکل اعتبار منبع دارند؟

ابراهیم حسن‌بیگی گفت: در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی در حوزه ادبیات دفاع مقدس ضعف داشته‌ایم.

کم و کاستی ادبیات دفاع مقدس از نگاه یک نویسنده/ نویسندگان ادبیات ارزشی مشکل اعتبار منبع دارند؟ابراهیم حسن بیگی نویسنده و منتقد ادبی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارزیابی خود از کیفیت آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس، گفت: در چند سال اخیر از لحاظ کمی در ادبیات دفاع مقدس بسیار افت داشته ایم. از نظر کیفی هم، آثار فاخر و قابل توجه زیادی در این خصوص چاپ نشده است.

وی افزود: شاید از دلایل بی رونقی جشنواره‌های دفاع مقدس این است که چیز مناسبی در این حوزه منتشر نشده است.

این نویسنده با اشاره به آسیب شناسی کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس گفت: این وظیفه‌ای است که بر دوش متولیان فرهنگی امور ادبیات دفاع مقدس مثل حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار جنگ است. باید بررسی شود که اگر یک کار جدی و با کیفیت در حوزه ادبیات دفاع مقدس موفق به چاپ نشده است، علت آن چیست. آسیب شناسی یکی از ضروریاتی هست که متاسفانه هیچ کس خودش را موظف به انجام آن نمی‌کند.

حسن بیگی در خصوص حرف عده‌ای مبنی بر اینکه بعد از گذشت این همه سال از جنگ لزومی ندارد به ادبیات دفاع مقدس پرداخته شود، گفت: بنده کاملا برعکس این موضوع فکر می‌کنم. تا الان کم و بیش به موضوع ادبیات دفاع مقدس پرداخته شده است، باید زمان بیشتری برای دیده شدن و بهتر شدن وضعیت ادبیات دفاع مقدس صرف کنیم.

این منتقد ادبی با اشاره به در اختیار قرار دادن منابع مناسب توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کانون‌های موثر در دفاع مقدس به نویسندگان اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم نویسندگان ادبیات دفاع مقدس در نوشتن، مشکل منبع مناسب داشته باشند.

وی افزود: اتفاق خوبی که برای داستان نویسان افتاده این است که دفتر ادبیات دفاع مقدس خاطرات بسیاری را در این حوزه چاپ کرده است. همین منابع جهت نوشتن آثار ادبیات دفاع مقدس برای نویسندگان کافی است.

حسن بیگی در خصوص آموزش نویسندگان برای نوشتن در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: بنده به عنوان نویسنده به هیچ عنوان با این قضیه موافق نیستم. چرا که نوشتن خوب در حوزه ادبیات دفاع مقدس به توانایی، علاقه و استعداد نویسندگان بستگی دارد.

انتهای پیام/

ارزیابی کیفیت کتاب های حوزه دفاع مقدس

 

برچسب ها: ادبیات ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار