نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: کشور ما شدیدا دچار تفرقه شده است

«تیم رایان» در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، او را عامل ایجاد تفرقه و شکاف در جامعه آمریکا معرفی کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: کشور ما شدیدا دچار تفرقه شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تیم رایان» نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: دونالد ترامپ آمریکا را دچار شکاف بزرگی کرده است.

رایان افزود: وضع کنونی بسیار دردناک و غمبار و مایه تاسف است. این وضع را رئیس جمهور ترامپ ایجاد کرده است. او محیطی از تفرقه را ایجاد کرده است. او محیطی از ناشکیبایی را ایجاد کرده است. ما شاهد آن هستیم که ترامپ مهاجران و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را جزء مردم آمریکا نمی‌داند. این موضوع سبب می‌شود که فردی ۱۰ ساعت رانندگی کند و مکزیکی‌ها را هدف قرار دهد. این وضعیت را رئیس جمهور ایجاد کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد:من معتقدم که او باید مسئولیت ایجاد وضع کنونی را برعهده بگیرد. ما شاهد آن هستیم که فردی ۱۰ ساعت رانندگی می‌کند تا مکزیکی را هدف قرار دهد. این فرد در بیانیه خود از لغاتی استفاده کرده است که رئیس جمهور از آن‌ها در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کند. رئیس جمهور بار‌ها اعلام کرده است که مهاجران به کشور ما تجاوز می‌کنند. او دقیقا از لغت تجاوز استفاده کرده است. این اقدام وی سبب شده است که افراد از رنگین پوستان و به طور ویژه مهاجران وحشت داشته باشند. این وضعیت محیطی را ایجاد کرده است که آمریکا دچار تفرقه شدید باشد. کشور ما به درمان نیاز دارد. کشور ما دچار شکاف قابل توجهی شده است. 


بیشتر بخوانید: تیراندازی‌های خونین آمریکا ریشه در فرهنگ و تاریخ این کشور دارد


تیراندازی‌های اخیر در دو ایالت تگزاس و اوهایو موجی از انتقادات را متوجه رئیس جمهور آمریکا کرده است. منتقدان می‌گویند بین لفاظی‌های نژادپرستانه ترامپ علیه مهاجران و انگیزه عامل تیراندازی ال پاسو که آشکارا قصد کشتن مهاجران مکزیکی را داشته، ارتباط وجود دارد. ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی خود برتر پنداری نژاد سفید و نژادپرستی را محکوم کرد هر چند اظهارات او نتوانست از خشم منتقدان کم کند. 

ترامپ از روز آغاز ریاست جمهوری خود، گفتمانش را تغییر نداد و همواره از «هجوم» هزاران مهاجر آمریکای مرکزی به کشورش سخن گفت. عامل تیراندازی مرگبار ال پاسو نیز همین گفتمان را در بیانیه‌ای که کمی پیش از تیراندازی منتشر کرد، به کار برد.

بر این اساس، هنگامی که پس از این حادثه، ترامپ «نژادپرستی، قومیت گرایی و تفکر استیلای سفیدپوستان» را محکوم کرد، بسیاری در مورد صداقت گفته هایش تردید کردند. منتقدان رئیس‌جمهور این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا او می‌تواند آتشی را که خود به شعله ور شدنش کمک کرده، خاموش کند.

روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، ۲۰ تن را کشت و ۲۶ نفر دیگر را زخمی کرد. عامل این تیراندازی مرگبار جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای به ملی گرا بودن خود اعتراف و اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

چند ساعت بعد بر اثر تیراندازی در دیتون، اوهایو، دستکم ۹ نفر کشته و بیش از ۱۲ تن زخمی شدند. در تیراندازی هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا هم سه تن کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

انتقاد نامزد انتخابات آمریکا از سیاست‌های تفرقه‌آمیز ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا رو شکرررررر
آخرین اخبار