رئیس مجلس شورای اسلامی در قم:

فرار مالیاتی خیانت به کشور است/ حمایت و تشویق واحد‌های تولیدی فعال برای پرداخت مالیات

علی لاریجانی گفت: فرار مالیاتی در شرایط اقتصادی فعلی، خیانت به کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیر کل امور اقتصادی و مالیاتی استان گفت: فرار مالیاتی در شرایط اقتصادی فعلی، خیانت به کشور است.

او در این دیدار بر لزوم مقابله جدی با فرار مالیاتی، بررسی علل و ارائه راهکار‌های مناسب و جامع برای کاهش آن و بر لزوم حمایت و تشویق واحد‌های تولیدی فعال برای تسهیل در پرداخت مالیات تاکید کرد و افزود: باید از این واحد‌ها در قالب تسهیلات و بخشودگی جرائم مالیاتی حمایت کرد تا گرفتار رکود و تعطیلی نشوند.

مدیر کل امور اقتصادی و مالیاتی استان در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت و گفت: ۲۰۰ شرکت در استان قم که مالیات و عوارضشان را به تهران پرداخت می‌کردند، شناسایی شدند و در نهایت ۱۰۰ شرکت مالیات و عوارضشان به قم برگشت و پرونده ۱۰۰ شرکت دیگر در حال پیگیری است.

شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ فرار مالیاتی در استان

امدادی‌فر به پرداخت ۳۳ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ابتدای سال تا کنون اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته هم ۹۰ میلیارد تومان به قم و ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های بخش‌های مختلف استان پرداخت شد تا صرف عمران و آبادانی این مناطق شود.

او گفت: از سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ فرار مالیاتی در استان شناسایی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با تاکید بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور گفت: با توجه به اهمیت استفاده بهینه از آب باید زیرساخته‌های لازم برای توسعه این نوع کشت به ویژه در استان‌های گرمسیری مثل قم فراهم شود.

شرایطاصلاح واحد‌های آلاینده باید فراهم شود

وی همچنین با اشاره به آلاینده بودن برخی کارخانه‌ها که منجر به آلودگی زیست محیطی برای مراتع و روستا‌ها می‌شود ،گفت: شرایط برای اصلاح واحد‌های آلاینده باید به گونه‌ای فراهم شود که منجر به تعطیلی آن واحد‌ها نشود.

لاریجانی افزود: مشکلات اصلاح این واحد‌ها را به آقای رحمانی وزیر صنعت انتقال و پیگیری خواهم کرد.

در ابتدای این دیدار خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان توسعه باغ‌های پسته، کشت گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله گل محمدی را در استان قم از اولویت‌های کاری خود در این سازمان بر شمرد و گفت: قصد داریم با برنامه ریزی‌های مدون، اصولی و کاربردی از استان‌های پیشرو در کشت گلخانه‌ای باشیم.

در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو تعاونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم هستند که نماینده آنان در این دیدار تامین زمین برای مسکن را از مهمترین دغدغه اعضا اعلام کرد.

امروز همچنین اعضای شورای روستای امامزاده اسماعیل بخش کهک با رئیس مجلس دیدار و گفتگو کردند.

دکتر لاریجانی در دیدار این شورا پس از شنیدن مشکلات اهالی این روستا مبنی بر خسارت‌های ناشی از سیل، نا مناسب بودن مسیر این روستا و قطعی آب و برق و و خسارت‌های ناشی از سیل گفت: اشکال این است که در این روستا حریم رودخانه رعایت نشده و بسیاری از خانه‌ها در کنار رودخانه قرار گرفته که باید این حریم رعایت شود.

او افزود: مشکلات مربوط به دسترسی و بهداشت آب شرب این روستا را نیز به مسئولان استان گوشزد خواهم کرد.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اوناييم كه زيادي برآورد ميكنن و ماليات اضافي از مردم ميگيرن هزار برابر خيانتشون به مملكت بيشتره
آخرین اخبار