در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارزیابی یک شاعر از وضعیت شعرخوانی در کشور/ ناشران حرمت شعر فاخر را حفظ کنند

براتی پور شاعر کشورمان از وضعیت انتشار کتاب‌های شعر در جامعه گلایه کرد.

ارزیابی یک شاعر از وضعیت شعرخوانی در کشور/ ناشران حرمت شعر فاخر را حفظ کنندعباس براتی‌پور شاعر کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارزیابی خود از فضای کتابخوانی به ویژه کتاب‌های شعر در جامعه گفت: بعضی افراد رویکرد و توجه بیشتری به شعرخوانی دارند و بعضی دیگر به داستان. سلیقه‌ها در این خصوص کاملاً با یکدیگر متفاوت است؛ اما مردم خوشبختانه توجه ویژه‌ای به کتب شعر و خرید آن دارند.

وی افزود: جایگاه شعر بسیار ارزشمند و خاص است. کتاب‌های مختلفی در این حوزه سروده شده است. شعر، هنر و علمی است که ایرانیان به آن بیشتر علاقه دارند.

این شاعر در خصوص نقش و فعالیت ناشران در حوزه شعر گفت: ناشران کتاب‌های شعر، دو دسته هستند؛ دسته اول به سود و منفعت حاصل از چاپ و فروش کتاب‌های شعر فکر می‌کنند و دسته دوم ناشرانی هستند که با علاقه در حوزه شعر فعالیت می‌کنند و هدفشان ارتقای سطح فرهنگی در جامعه است.

براتی‌پور در پایان گفت: امیدواریم کسانی که به عنوان متولی فرهنگی در حوزه شعر فعالیت می‌کنند، قوت شعر را در نظر بگیرند و هر کتاب شعری را چاپ نکنند. ناشران باید حرمت شعر فاخر را حفظ کنند؛ یعنی با حوصله و دقت بیشتری به چاپ کتاب‌های شعر شاعران اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

 

 

برچسب ها: شعر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار