مدیر مجموعه نوشت افزار فرمی‌نو:

بیش از ۵۰ درصد بازار نوشت افزار را کالا‌های ساخت ایران تصاحب کرده اند

رمضان‌پور گفت: در گذشته ۳۰ درصد بازار نوشت‌افزار تولید داخل بود، اما الان بیش از ۵۰ درصد این بازار کالا‌ی ساخت ایران است.

رمضان‌پور: کشور در حال خروج از وابستگی به خارج در زمینه نوشت افزار است

مسعود رمضان‌پور مدیر مجموعه نوشت افزار فرمی‌نو، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص محصولات این شرکت گفت: مجموعه فرمی‌نو در سال ۹۷ افتتاح شده است. ما با حدود پنج محصول فعالیت خود را آغاز کردیم. این محصولات در قالب خط‌کش عرضه می‌شدند و مواد مورد نیاز و اصلی برای فعالیت شرکت فرمی‌نو، محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی هستند. در سال جاری به صورت زیرساختی کارها را انجام می‌دهیم و حدود ۲۰ محصول تولید می‌کنیم. محصولات شرکت ما حالا شامل انواع خط‌کش، ظرف غذا، تراش، گیره دفتر و قفل کلاسور است.

مدیر مجموعه فرمی‌نو درباره وضعیت صنعت نوشت افزار در کشور بیان کرد: این احساس وجود دارد که در حال پیشرفت در زمینه تولید نوشت افزار هستیم و کشور به تدریج از حالت وابستگی به واردات نوشت افزار خارج می شود. در گذشته حدود ۳۰ درصد بازار نوشت افزار از داخل و ۷۰ درصد از طریق واردات تامین می شد، اما به نظرم در حال حاضر بالای ۵۰ درصد بازار را کالاهای ساخت ایران تصاحب کرده اند.

وی درباره جدیدترین تولیدات شرکت فرمی‌نو تصریح کرد: ظرف غذا، قیچی مهد کودک، قفل کلاسور و تراش از جدیدترین محصولات فرمینو محسوب می شود. این محصولات تا به حال وارداتی بودند و با همت و تلاش مجموعه توانستیم کار تولید این کالاها را شروع کنیم.

رمضان‌پور درخصوص استقبال مردم از نوشت‌افزار ایرانی اظهار کرد: شرایط اقبال مردم نسبت به خرید نوشت افزار ایرانی و تقاضای آن در بین مردم نسبت به سال های قبل بهتر شده است و  مردم به نوشت افزار ایرانی روی خوش نشان داده اند. اگر کیفیت محصولات را روزبه‌روز افزایش دهیم، نگاه مردم نسبت به نوشت افزار ایرانی بهتر خواهد شد.

مدیر مجموعه فرمی‌نو درباره نقاط ضعف صنعت نوشت افزار خاطرنشان کرد: به نظرم از لحاظ محتوا تهی هستیم و دستمان خالی است. کیفیت محصولات نوشت‌افزار در حال پیشرفت است و تولیدات ایرانی کیفیتی در سطح محصولات خارجی دارند اما اقدامات فرهنگی نظیر استفاده از تصاویر جذاب ایرانی مورد غفلت واقع شده است.

وی درباره اینکه چه انتظاری از نهاد‌ها و ارگان‌ها دارد، گفت: از نهاد‌ها و ارگان‌ها انتظار خاصی نداریم؛ سازمان‌ها تا به حال حمایتی نکرده اند و ما هم انتظاری از آن‌ها نداریم. تنها درخواستمان این است که در کار و فعالیت تولیدکنندگان سنگ اندازی نکنند.

انتهای پیام/

نوشت افزار ایرانی بازار را گرفته است؟

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار