سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

اجرای طرح شهید پژوهی برای نخستین بار در مشهد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح شهید پژوهی نیز برای نخستین بار در مشهد کلید خورد که به این منظور ۶۲ هزار اثر تولید شد و با توجه به آثار به دست آمده، به نظر می‌رسد این طرح قابلیت کشوری شدن را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور در حرم مطهر رضوی گفت: طرح شهید پژوهی نیز برای نخستین بار در مشهد کلید خورد که به این منظور ۶۲ هزار اثر تولید شد و با توجه به آثار به دست آمده، به نظر می‌رسد این طرح قابلیت کشوری شدن را دارد.
 
او ادامه داد: خراسان رضوی تنها استان کشور است که ۳۷ مرکز شاهد پژوهی را بدون اتکا به اعتبارات وزارتخانه راه اندازی کرده است.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را در نظام آموزش و پرورش مورد تاکید قرار داده است.

حسینی افزود: تحقق ساحت ۶ گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم تقویت ابعاد اعتقادی، اخلاقی و دینی دانش آموزان به عنوان زیربنای این بخش است.

او ادامه داد: کلید واژه "قنات" که اختصار چهار واژه قرآن، نماز، امام شناسی و عترت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، باید در دل نظام تعلیم و تربیت جاری شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حیات، سرزندگی و سلامت جامعه با پاکسازی نظام آموزش و پرورش محقق می‌شود و با جاری شدن آن بین دانش آموزان سعادت، تعادل و تکامل رخ می‌دهد.

حسینی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی موجب تحول در عرصه آموزش‌های قرآنی شده است، ضمن اینکه توجه به آموزش‌های قرآنی و نماز و عترت محور برنامه‌های این وزارتخانه است.

او تصریح کرد: در اجرای طرح "قنات" و در حوزه امام شناسی بیش از ۶۳ عنوان کتاب شناسایی و معرفی شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه روایتگری انقلاب هم برای نخستین بار در خراسان رضوی راه اندازی شد که در قالب آن معلمان روایتگر انقلاب دوره آموزشی را گذرانده و این آموزش‌ها را به کلاس درس منتقل کردند و این طرح نیز قابلیت تسری به کل کشور را دارد.

انتهای پیام//ف.س
 

راه اندازی دبیرخانه روایتگری انقلاب هم برای نخستین بار در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار