معرفی شهرملی صنایع دستی در خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: اهواز به عنوان شهر مینای صبی و دزفول به عنوان شهر کپوبافی از استان ثبت ملی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدحکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهر‌های اهواز، شوشتر، دزفول، هویزه و شادگان را به ترتیب در بخش‎های مینای صبی، احرامی‎بافی، کپوبافی، بوریابافی و حصیربافی به عنوان نامزد‌های شهر ملی صنایع دستی در رشته‎های خود معرفی کردند.

او افزود: ما نیز گزارش مطالعاتی که از ماه‎ها قبل درخصوص رشته‎شهر‌های نامزدشده تهیه کرده بودیم را ارائه دادیم که این گزارش، اصالت هنر مینای صبی، شهر اهواز، تعداد و چگونگی فعالیت کارگاه‎های صنایع دستی سطح استان و آثار تاریخی، جاذبه‎های گردشگری، تعداد هتل‎ها، تعداد مهمان‎سراها، تعداد اثرات ثبت ملی و سایر مواردی که در کسب رأی تاثیرگذار هستند را شامل می‎شد.

موسوی بیان داشت: ۹ شهر و ۳ روستا به عنوان شهر و روستای ملی صنایع دستی انتخاب شدند که در این میان اهواز به عنوان شهر مینای صبی و دزفول به عنوان شهر کپوبافی از استان ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: همچنین براساس نظر این شورا، شوشتر در حوزه احرام‎بافی و هویزه در حوزه بوریابافی نیز به صورت مشروط ثبت شدند که براین اساس این ۲ شهر این فرصت را خواهند داشت تا پرونده‎های خود را تکمیل و بعد از رسیدن به استاندارد‌های لازم، برای ثبت به عنوان شهر یا روستای ملی در نشست بعدی شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی مطرح شوند.

انتهای پیام/م

توسعه صنایع دستی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار